OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag och teamet för uppföljning, inom avdelningen behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga statsbidrag. Nu söker vi en utredare som vill arbeta med att följa upp statsbidrag inom Socialstyrelsens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som vill
• arbeta med årlig uppföljning av statsbidrag
• arbeta med insamling, sammanställning, analys och slutsatser av dataunderlag
• arbeta med rapportskrivning och kommunicera resultat internt och externt
• vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete
• vara projektledare och göra projektplanering
Vi söker dig som har
• akademisk utbildning inom exempelvis statsvetenskap eller annat område som Socialstyrelsen finner relevant
• erfarenhet av att självständigt ansvara för insamling, samman-ställning, analys och slutsatser
• erfarenhet av självständigt utredningsarbete och rapportskrivning
• praktisk erfarenhet av metoder för uppföljning
• mycket god stilistisk förmåga
• erfarenhet av att hantera dataunderlag och göra beskrivande sammanställningar
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmåga att arbeta självständigt samt god vana att planera dina arbetsuppgifter, men även att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med dig av dina kunskaper samt ta del av andras kunskaper. Du är också kommunikativ och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vidare är du ansvarstagande, analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du är initiativrik, flexibel och noggrann. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av utredningsarbete inom hälso- och sjukvård, samt socialtjänst
• erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet
• erfarenhet av att ha arbetat med att fördela eller följa upp statsbidrag
• praktisk och teoretisk kunskap om projektledarskap
• kunskap om vad som styr kommunernas och regionernas verksamhet
• kunskap om civila samhällets organisationer.
Anställningsinformation
Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 12 månader med start så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag och teamet för uppföljning, inom avdelningen behörighet och statsbidrag. Din tjänstetitel är utredare.
Välkommen med din ansökan senast den 2022-02-20. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 261-5339/2022.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Stina Isaksson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055