OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Tjänsterna är placerade på enheten för indikatorbaserad utvärdering som ingår i avdelningen för statistik och jämförelser. Avdelningen redovisar, jämför och utvärderar vårdens och omsorgens innehåll, omfattning, kvalitet och effektivitet. Vi ansvarar för den officiella statistiken för hälso- och sjukvården och socialtjänsten samt kvalitetssäkring och utveckling av Socialstyrelsens register.
Enheten för indikatorbaserad utvärdering arbetar främst med indikatorer, målnivåer och utvärdering av följsamheten till nationella riktlinjer.
Vi söker nu en kvalificerad utredare som vill arbeta med utvärdering av hälso- och sjukvårdens följsamhet till nationella riktlinjer.
Vi söker dig som vill
• arbeta som projektledare
• utvärdera kvaliteten i hälso- och sjukvården
• kommunicera resultaten såväl skriftligt som muntligt
• leda och samverka med tvärprofessionella expertgrupper
• delta i enhetens arbete med metodutveckling
• delta i övriga uppgifter som förekommer på enheten
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annat relevant område
• Erfarenhet av att leda projekt
• Kunskap om metoder för uppföljning och utvärdering
• Erfarenhet av att tolka och analysera statistiska underlag
• God kännedom och kunskap om verksamheter som rör hälso- och sjukvård
• God vana av rapportskrivning
• God vana av att hålla muntliga presentationer i olika sammanhang
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Uppdraget kräver god samarbetsförmåga i kombination med förmåga att arbeta självständigt. Rollen kräver också att du är strukturerad och har god analysförmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är även meriterande om du har
• erfarenhet från arbete i landstings-/regionförvaltning eller liknande
• erfarenhet av arbete med liknande frågor på lokal eller nationell nivå
• kännedom om kommunal hälso- och sjukvård, tandvård samt socialtjänstens insatser
Anställningsinformation
Anställningarna är tillsvidareanställningar med sex månaders provanställning. Din tjänstetitel blir utredare och placeringen är i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Välkommen med din formella ansökan i form av CV och personligt brev senast 19 augusti 2018, genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-14453/2018. Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Anders Bengtsson
enhetschef
075 - 247 32 60
Ola Nordin
personalspecialist
075 - 247 42 01
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055