Utredare inom Funktionshinders- och Äldreområdet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi två utredare som ska arbeta med utredning och projektledning inom socialtjänstområdet, inriktning funktionshinders- och äldreområdet.

Avdelningen för kunskapsstyrning för socialtjänsten svarar för myndighetens arbete beträffande rekommendationer, vägledning och information inom vård och omsorg. Vi svarar också för underhåll och utveckling av ett enhetligt fackspråk med begrepp och termer. Vi har också till uppgift att utveckla arbetsformer och effektiva strategier för att föra ut kunskapsstöden. Enheten Vägledning för socialtjänsten 3 är en av tre vägledningsenheter inom avdelningen. Enheten är nyinrättad sedan våren 2020 med samlat ansvar för funktionshinders- och äldreområdet. Uppdraget är i huvudsak att ta fram kunskapsstöd för socialtjänsten utifrån bästa tillgängliga kunskap och reglering inom vård och omsorg.

Vi söker dig som vill
• arbeta som utredare med inriktning mot funktionshinders- och/eller äldreområdet
• utveckla kunskapsstöd för socialtjänsten
• förvalta beslutade kunskapsstöd
• arbeta som projektledare
• arbeta som projektmedarbetare där specifik kompetens krävs
• bidra till god samverkan internt och externt
• bidra till god omvärldsbevakning

Vi söker dig som har
• högskoleutbildning med relevans för ämnesområdet
• dokumenterad utredarkompetens
• ett brett intresse för samhällsfrågor inom vård och omsorg
• förmåga att driva utvecklingsfrågor
• erfarenhet av projektledning och/eller av att arbeta som chef/arbetsledare
• god sakkunskap inom funktionshinders- och/eller äldreområdet
• förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska
• erfarenhet av arbete inom myndighet i offentlig sektor
• god systemförståelse avseende organisationer och övergripande processer

För att lyckas i uppdraget behöver du vara utvecklingsinriktad, lyhörd och prestigelös med en god kommunikativ förmåga och ha lätt att ta dig fram i stora organisationer. Vi ser också att du är initiativtagande, självgående och bra på att samarbeta och skapa goda relationer internt och externt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av implementeringsarbete avseende Individens behov i centrum (IBIC).
• erfarenhet av arbete inom myndighet i offentlig sektor regionalt eller nationellt
• förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på engelska

Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning om sex månader. Din tjänstetitel är Utredare med placering i Stockholm.

Välkommen med din ansökan senast den 4 oktober 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 261-29525/2020.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Magnus Wallinder. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Om Socialstyrelsen


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024