OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för kunskapsstöd svarar för myndighetens arbete beträffande rekommendationer, vägledning och information inom vård och omsorg. Avdelningen svarar för underhåll och utveckling av ett enhetligt fackspråk med begrepp och termer. Avdelningen har i uppgift att utveckla arbetsformer för effektiva strategier för att föra ut kunskapsstödet. Avdelningen har sex enheter.
Enhet vägledning 2 har i uppdrag att bland annat arbeta fram vägledningar inom socialtjänst- samt hälso- och sjukvårdsområdet utifrån bästa tillgängliga kunskap och reglering. Nu söker vi en utredare som kan agera som projektledare och ibland projektdeltagare, i projekt där specialistkompetens inom socialtjänstens arbete med funktionsnedsättning krävs.
Vi söker dig som vill
• självständigt agera som projektledare och/eller projektdeltagare i projekt där specifik kompetens krävs kring socialtjänstens arbete med människor med funktionsnedsättning
• arbeta utifrån direktiv och uppdrag kunna ställa samman en projektplan för arbetet som efterföljs och stäms av mot plan och till närmaste chef
• besvara inkomna frågor inom området på ett kompetent och sakligt sätt utifrån myndighetens roll
• leda, delta, planera, genomföra och följa upp arbetet i projektet
• övergripande ansvara för ekonomi och budget inom projektet
• hantera referensgruppen samt expertmöten
• ansvara för en god samverkan med närliggande projekt och aktiviteter på Socialstyrelsen.
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen.
• Vara förtrogen med myndighetens uppdrag och ha god kännedom om de instanser där samarbete behöver ske, samt kännedom om LSS verksamhet i kommunerna.
• Erfarenhet av arbete i socialtjänsten med människor med funktionsnedsättning.
• Erfarenhet av utredningsarbete.
• Kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av muntlig presentation
• förståelse av att arbeta med processer och rutiner
• erfarenhet från statlig myndighet
• vara förtrogen med statsförvaltning.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad, självgående och kunna arbeta under givna tidsramar samt periodvis under press. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du är resultatinriktad, diplomatisk och har en god stilistisk förmåga.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Titeln är utredare med placeringen är på avdelningen för kunskapsstöd i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Registrera din formella ansökan senast 2014-07-27, via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-28383/2014.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Annika Öquist
enhetschef
075-247 3843
Gabrielle Byfors
personalspecialist
075-247 4185
Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055