OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig på att analysera och se samband? Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya utredare.
Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre.
Det här får du jobba med hos oss
Den operativa avdelningen består av tre enheter och ansvarar för licensgivning, tillsyn och regelutveckling inom spelmarknaden. Vi söker nu en utredare till enheten som ansvarar för kommersiellt onlinespel och vadhållning samt för arbetet mot matchfixning. Som utredare arbetar du med att pröva licensansökningar samt planerar och genomför tillsynsaktiviteter mot de aktörer som har fått licens. Du tar fram förslag till beslut som du sedan föredrar. Du utgår i ditt arbete från lagar och föreskrifter för att på ett objektivt sätt göra bedömningar och du kommer att vara med och skapa praxis på området. I arbetet förekommer internationella kontakter då flertalet av aktörerna inom enhetens ansvarsområde är hemmahörande utomlands. Du kommer att samverka med kollegor med olika bakgrund och kompetens.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av utredningsarbete och det är meriterande om du har arbetat inom tillsyn eller kontroll. Din arbetserfarenhet har gett dig goda kunskaper att strukturera och analysera en större mängd material, se samband, avgränsa, dra slutsatser och leverera i tid. Du är mycket bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har även goda kunskaper i engelska. Du har en akademisk utbildning inom relevant område, som exempelvis ekonomi, juridik eller annan samhällsvetenskaplig inriktning.
Du är öppen, lyhörd och prestigelös vilket bidrar till ett mycket gott samarbete med andra. Du är effektiv och har god förmåga att driva frågor framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av enhetschefen Christina Engbrink, 0152-650195. Fackliga kontaktpersoner är Marcus Aronsson (SACO), 0152-650162 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650148.
Ansök senast
Skicka din ansökan med personligt brev och CV, till registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med Dnr 21Si2143. Skicka in din ansökan senast den 8 november 2021.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.