OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg.Vi har det samlade ansvaret för att ta fram regler och se till att myndigheter, företag, organisationer och medborgare följer dem.Transportstyrelsen finns på flera orter i landet och huvudkontoret är placerat i Norrköping. Transportstyrelsen söker Fungera som stödfunktion för experterna på fordons- och yrkestrafikenheterna samt som expertstöd för avdelningen för trafikregistret.Din bakgrund Du ska ha teoretisk utbildning på lägst gymnasienivå och mångårig praktisk erfarenhet från fordonsområdet.Tidigare erfarenhet från arbete med fordons- och yrkestrafikfrågor är meriterande.Erfarenhet från tunga fordon är extra meriterande.Det är en fördel om du är van att läsa författningstext och du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.Goda kunskaper i engelska är meriterande.Erfarenhet från arbete i kundtjänst-/upplysningstjänst inom fordons- och yrkestrafikområdena är meriterande.Det förutsätts att du har god datorvana. Dina personliga egenskaper är centrala för tjänsten.Det är viktigt att du har förmåga att förstå och förklara ibland komplicerade författningstexter, dess sammanhang och konsekvenser.Tjänsten kräver empatisk och analytisk förmåga samt förmåga att lyssna och uppfatta problemet och att hitta bra lösningar för kunden.Då arbetsbelastningen ofta är hög är förmåga att vara flexibel och att prioritera viktiga egenskaper för tjänsten.Det är dessutom viktigt att du har social kompetens och vana av att jobba i team. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Borlänge.Provanställning kan bli aktuellt.Tillträde snarast. Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Vill du veta mer? Ansökan ska vara inkommen senast 2010-04-06.Vi ser gärna att du ansöker via e-post!