Utredare krisberedskap och beredskapslager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Socialstyrelsens arbete att stärka samhällets förmåga under kris? Vill du arbeta på en intressant och dynamisk arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten? Vi erbjuder ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet. Just nu befinner vi oss på en utvecklingsresa och du kommer in i en föränderlig organisation med en stabil grund att stå på.

Vi söker nu en driven och engagerad utredare som vill vara en del av arbetet med att stärka samhällets förmåga under kriser. Tjänsten innebär att utveckla och förvalta myndighetens arbete med beredskapslager av läkemedel och materiel. Du kommer att vara placerad på en enhet som ansvarar för Socialstyrelsens arbete med krisberedskap och katastrofmedicin.

I din roll ingår att planera och samordna myndighetens hantering av resurser i Socialstyrelsens beredskapslager och sköta administrationen av beredskapslagret i olika stödsystem. Du kommer även skapa underlag för och handlägga inköp genom säkerhetsskyddad upphandling. I rollen ingår också att genomföra och följa upp inventeringar av myndighetens beredskapslager samt skapa underlag för beslut om samordningsavtal med andra civila och militära myndigheter inom ramen för beredskapslagret. Tjänstgöring i myndighetens beredskapsorganisation kan komma att ingå, vilket innebär schemalagd jourberedskap.

Vi söker dig som har


• utbildning inom hälso- och sjukvård, till exempel sjuksköterska
• goda kunskaper om hälso- och sjukvården och dess organisation och funktion
• erfarenhet av upphandling och LOU
• god kännedom och kunskaper om det svenska beredskapssystemet och dess regelverk
• erfarenhet av arbete med säkerhets- och sekretessfrågor
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha förmåga att vara noggrann och arbeta strukturerat. Då uppgifterna innebär många kontakter med andra myndigheter och aktörer är det av vikt att du har förmåga att etablera kontakter och samarbeta. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av materialhantering, logistikarbete eller beredskapslager, exempelvis i Försvarsmakten, samt erfarenhet av stabsarbete. 

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Placeringen är på krisberedskapsenheten. Din tjänstetitel är utredare.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan senast den 11 maj 2022. I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte skicka in ett personligt brev.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Taha Alexandersson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

 


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024