OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SL ansvarar förutom för kollektivtrafiken, också för färdtjänst och sjukresor i Stockholms län.Kundservice för färdtjänst ger service och information till resenärer som har tillstånd att resa med färdtjänst eller sjukresor och till andra intressenter.Vi har telefontid på vardagar mellan kl 07-20 och helger kl 9-17.Hit söker vi nu två utredare.Dina arbetsuppgifter Som utredare på vår back office-funktion kommer du att handlägga olika typer av ärenden, både per telefon och skriftligt.En del av dessa ärenden är komplexa och kräver en djupare utredning.Vi besvarar också frågor om regler och fakturor, administrerar sjukresor utanför länet, handlägger ersättningar och synpunkter på verksamheten samt handhar viss uppföljning.Vi ansvarar för utbildning av vårdgivare gällande sjukresor samt bemannar en helpdeskfunktion.Deltar i informationsträffar hos olika intressenter och arbetar i olika utvecklingsprojekt.Kontakter med andra offentliga verksamheter som till exempel vårdgivare och kommunala handläggare förekommer också regelbundet.Din bakgrund Du har gymnasiekompetens eller motsvarande och du talar och skriver svenska mycket bra.Du är serviceinriktad, empatisk, har lätt för att samarbeta och trivs med att tala inför många människor.Att du är ansvarsfull, utåtriktad, och tycker om att hjälpa andra ser vi som en förutsättning för att du ska trivas i den här rollen.Vi arbetar med flera olika dataprogram så mycket goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.Meriterande är om du har erfarenhet av att utbilda och/eller av att arbeta inom sjukvården.Arbetstiden är schemalagd under dagtid på vardagar och helger.Tjänsterna är tillsvidareanställningar med en inledande provanställning i 6 månader.Vi tillämpar individuell lönesättning, så ange löneanspråk i din ansökan.Välkommen med din ansökan!