OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra i utvecklingen inom svensk hälso- och sjukvård och tandvård samt arbeta med frågor om vårdens tillgänglighet? Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet som vill utvecklas som utredare inom området uppföljning av vårdens tillgänglighet. Du kommer att arbeta brett med olika uppgifter, som
att sammanställa underlag, koordinera möten och arbeta med mer traditionella utredaruppgifter.
Svensk vård och omsorg står inför en tid med stora utmaningar. Olika aspekter av god vård, som jämlikhet och tillgänglighet är i fokus och Socialstyrelsen har en viktig roll genom att utvärdera och analysera utvecklingen.
Du kommer vara placerad på enheten, hälso- och sjukvård och tandvård 3, som har ett särskilt ansvar för att arbeta med bl.a. tillgänglighet och nationell uppföljning av hälso- och sjukvården. Vi har även ett övergripande ansvar att tillsammans med övriga enheter på avdelningen svara för Socialstyrelsens samlade analysverksamhet genom att kartlägga och utvärdera vårdens och omsorgens innehåll, omfattning, kvalitet och effektivitet.
Vi söker dig som har
• en akademisk utbildning som myndigheten bedömer vara relevant
• några års aktuell arbetslivserfarenhet inom relevant område
• kunskap om utrednings- och analysarbete
• metodkunskaper om kvantitativa som kvalitativa analyser
• erfarenhet av rapportskrivning
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
För oss är det viktigt att din personlighet matchar vad som krävs för rollen, därför kommer personlig lämplighet att väga tungt vid beslut om anställning. Arbetsuppgifterna ställer kräv på god samarbetsförmåga i kombination med förmåga att arbeta självständigt. Rollen kräver också att du är strukturerad och noggrann.
Det är även meriterande om du har
• kännedom och kunskap om hälso- och sjukvårdssystemet
I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055