OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som utredare kommer du att arbeta på enheten för kunskapstillämpning, som ingår i avdelningen för kunskapsstyrning för socialtjänsten. Enheten har bl.a. ansvaret för att utveckla och förvalta metoder och arbetssätt för att stödja implementeringen av bästa tillgängliga kunskap inom hälso- och sjukvården och socialtjänsten, med fokus på att göra största nytta för våra målgrupper och bidra till en jämlik vård och omsorg.
Arbetsuppgifter som kommer att ingå är att leda, eller att ingå i, projektgrupper som arbetar med olika regeringsuppdrag eller av myndigheten initierade uppdrag. Fokus i uppdragen är ofta att ge stöd till implementering. Aktuella uppdrag för enheten är bl.a. att stödja utvecklingen av god och nära vård, bemötande inom hälso-och sjukvård samt socialtjänst och implementering av nationella riktlinjer för levnadsvanor.
Du kommer att samverka både internt och med andra myndigheter och organisationer på nationell nivå. I rollen ingår också kontinuerlig omvärldsbevakning inom området.
Vi söker dig som har
• examen från relevant utbildning på högskolenivå
• minst tre års aktuell erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller inom hälso- och sjukvård
• dokumenterad utredarkompetens och flerårig erfarenhet av utredningsarbete
• flerårig erfarenhet av projektledning
• kunskap om implementering och hur man kan stödja implementering, utveckling, lärande och förändring utifrån målgruppernas behov.
Då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt krävs att du är noggrann, strukturerad och lyhörd samt kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Vidare krävs det att du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer för att uppnå resultat och att du vill bidra till en prestigelös och utvecklande arbetsmiljö för dina medarbetare.
Det är meriterande om du har
• kunskap om socialtjänstens och hälso- och sjukvårdens förutsättningar och behov
• kunskap om evidensbaserad praktik
• erfarenhet av arbete med e-learning och andra former av pedagogiska stöd
• erfarenhet av arbete på myndighet.
Anställningsinformation
Detta är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Välkommen med din ansökan senast 11 juni 2021. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-18076/2021.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Sara Hellblom Gustafsson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Natasa Cirovic. . Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055