OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta på en strategisk nivå!
Om arbetsplatsen
Som Utredare är du anställd i Socialförvaltningens stab.
I staben får du kompetenta kollegor som tillsammans skapar goda förutsättningar för en lärande arbetsmiljö. I staben arbetar verksamhetsutvecklare, verksamhetscontroller, MAS, MAR, objektsledare, förändringsledare, närvårdsstrateg samt stabschef.
Vi erbjuder dig goda kompetensutvecklingsmöjligheter, flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter. Viss del av arbetet kan utföras på distans.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för utredningar inom området äldreomsorg och hälso- och sjukvård i hemmet. Uppdragen kommer framförallt från förvaltningsledning och berörd nämnd. Utredningarna kan vara korta eller löpa över en längre tid. I uppdraget ingår att självständigt planera och genomföra utredningar, svara på remisser och skriva tjänsteskrivelser med förslag till beslut. Du kommer givetvis kunna ta hjälp och stöd av kunniga kollegor för att analysera och bedöma underlag under utredningsprocessen.
Rollen innefattar även omvärldsbevakning, utredning och analys av SOL avvikelser samt att delta i olika arbetsgrupper relaterat till området.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå och vi ser helst att du har haft liknande arbetsuppgifter tidigare, där utredning och/eller analysarbete har ingått.
Du behöver ha erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation och kunskaper kring relevant lagstiftning. Tjänsten kräver erfarenhet av arbete inom kommunal äldreomsorg och/eller hälso- och sjukvård.
För att lyckas i uppdraget behöver du kunna dyka djupt i olika ämnen men även lyfta blicken för att se helheten och lämna genomarbetade förslag till din uppdragsgivare inom satt tidsram. Du har förmågan att ta till dig, sortera och analysera större mängder information och faktaunderlag. Du kan förklara avancerade sammanhang på ett lättbegripligt sätt och kan anpassa presentationer efter deltagare och tillfälle.
Rollen kräver att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
En god samarbetsförmåga är viktig då du kommer att vara beroende av relationer både internt och externt för att genomföra utredningarna. En mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift är ett måste för att klara av uppdraget.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.