Utredare med inriktning inrapportering

Arbetsbeskrivning

Enheten för register ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av hälsodata- och socialtjänstregister som används för forskning, statistik samt uppföljning och utvärdering. Vi tar emot socialtjänst- och hälsodata från uppgiftslämnare, främst kommuner och regioner.

Vi söker nu en utredare som tillsammans med engagerade kollegor vill bidra till en hög inrapporteringsgrad och kvalitet i våra register. Under 2021 kommer fokus att ligga på att förbättra inrapporteringen vad gäller Barn- och ungdomspsykiatriska heldygnsvården som en del av ett regeringsuppdrag. Rollen innebär dialog med inrapportörer för att identifiera svårigheter och hitta gemensamma vägar framåt. Inom ramen för vårt arbete med inrapportering kommer du att delta i vårt interna kvalitetsarbete, kunna vara den som samordnar arbetet i samband med nya datainsamlingar eller representerar registerenheten i föreskriftsarbeten. Du kommer även att delta i andra på enheten förekommande uppgifter.  

Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och hög förändringstakt. Som myndighet drivs vi av att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.

Vi söker dig som har
• eftergymnasial utbildning relevant för arbetsuppgifterna
• goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
• mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• erfarenhet som användare av databaser, gärna SQL
• arbetat på myndighet och/eller i en region

Vi ser att du har ett arbetssätt som andas struktur och noggrannhet. Du har ett intresse för samspelet mellan arbetsflöden och tekniska lösningar och sätter dig snabbt in i olika system. Som person har du en god kommunikationsförmåga och trivs med både interna och externa kontakter. Du är bra på att se helheten, förstå konsekvenser och fokuserar på lösningar. Vi vill även att du trivs med varierade arbetsuppgifter, är snabblärd och att du i tidigare situationer visat prov på god samarbetsförmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om
• rapportering av data till myndigheter
• hantering av sekretessbelagda uppgifter
• journalsystem i vården
• kravställning av system från ett verksamhetsperspektiv
• statistikframställning

Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Tjänsten är placerad på Registerenheten i Stockholm. Din tjänstetitel är utredare.

Välkommen med din ansökan senast den 28 mars 2021. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar.  Ange diarienummer 2.6.1.-9114/2021.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta rekryterande enhetschef Alexandra Falke. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Mona Ward-Holmberg. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Om Socialstyrelsen


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024