OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver bli fler och söker dig som vill arbeta i en organisation med ett viktigt nationellt uppdrag.
Nationellt Donationscentrum (NDC) på Socialstyrelsen ansvarar för nationell samordning, kunskapsstödjande insatser till hälso- och sjukvården inom donations- och transplantationsområdet, information till allmänheten och verkar för att enskilda kan göra sin inställning till donation känd. NDC hanterar även donationsregistret och frågor gällande blod, celler och vävnader. NDC är även nationell kontaktpunkt inom blodsäkerhet.
Vi söker dig som vill arbeta med uppdrag och projekt inom framförallt området organdonation respektive -transplantation. I din roll kommer du stödja och samverka med regionerna i deras arbete. Du kommer även att företräda Socialstyrelsen i externa sammanhang både nationellt och internationellt samt samverka med andra myndigheter inom området.
Vi söker dig som
• har akademisk examen som Socialstyrelsen bedömer som relevant för tjänsten
• har erfarenhet av arbete inom organdonation eller -transplantationsverksamhet
• har erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete
• är van att läsa och skriva rapporter samt uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, har ett helhetstänk samt god och tydlig kommunikativ förmåga. Du ska också vara analytisk och problemlösande likväl som initiativtagande, utåtriktad och samarbetsinriktad. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• doktorsexamen
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av EU-arbete
• erfarenhet från myndighet
• erfarenhet av statistik och analys.
Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Placeringen är på Socialstyrelsen vid enheten Nationellt Donationscentrum i Stockholm. Din tjänstetitel är utredare.
Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2023 I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag i ständig utveckling. Vi erbjuder bra villkor för bland annat friskvård, semester, pension och flexibel arbetstid och med möjlighet till två dagars distansarbete per vecka.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta rekryterande enhetschef Anna Aldehag. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Åsa Sönnergaard. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Anneli Pettersson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055