OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.
Generaldirektörens stab stödjer generaldirektören och styrelsen i strategisk och operativ ledning av myndigheten. Som utredare är arbetsuppgifterna varierade och kan bestå av såväl korta operativa uppgifter som strategiskt övergripande. Uppdraget kräver en förmåga att ibland kunna prioritera om för att kunna hantera brådskande uppgifter med krav på snabb återkoppling till stöd för verksamhetsledningen.
Vi söker dig som vill arbeta med Rådet för styrning med kunskap och Huvudmannagruppen. Du kommer att vara ledningsstöd och ha en samordnande funktion för generaldirektörens stab, hantera ärenden och förfrågningar och i övrigt utföra vid staben förekommande arbetsuppgifter.
Kvalifikationskrav
• Högskoleutbildning inom det samhällsvetenskapliga området
• God erfarenhet av en samordnande roll
• 1-3 års erfarenhet av kvalificerat arbete på myndighet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Arbetet innebär ett nära samarbete med myndighetsledningen. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, prestigelöshet, drivkraft och din kommunikativa förmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på regeringskansliet.
Anställningsinformation
Anställningen är en visstidsanställning med start så snart som möjligt och till och med 2021-12-31, med möjlighet till förlängning. Din tjänstetitel blir utredare och placeringen är i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 2021-02-05. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-1650/2021. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Urban Lindberg, avdelningschef, 075-247 30 90
Annika Böttner, personalspecialist, 075-247 3983
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055