OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.
Inom vård, stöd och omsorg bedriver vi en bred verksamhet och ansvarar för omsorg om äldre och människor med funktionsnedsättning samt ger stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Verksamheten är uppdelad i de tre ansvarsområdena Äldreomsorg, Stöd och service samt Individ- och familjeomsorg.
All vår verksamhet bygger på respekt för människors självbestämmanderätt och integritet. Vi tar hänsyn till individen och ser till att insatserna utgår från var och ens olika behov, resurser och förutsättningar.
För oss är det viktigt att hålla en god kvalitet på det vi gör och erbjuder. Därför utvecklar vi ständigt vår verksamhet genom att förnya, förändra och förbättra verksamheten.
Arbetsuppgifter
Arbetet som nämndsekreterare är omväxlande och de huvudsakliga arbetsuppgifterna består av utskottsadministration vilket innebär ansvar för handlingar och kallelser till utskott samt att vara sekreterare vid sammanträden. Utöver detta kommer du att vara förvaltningschefens viktigaste utredningsresurs samt att svara för tillsyn och internkontroll av våra verksamheter.
Arbetet innebär många kontakter med politiker, allmänhet och tjänstemän. Som nämndsekreterare är du spindeln i nätet vad gäller förvaltningens administrativa arbete.
Åtvidabergs kommun kommer under den närmsta tiden att införa ett nytt informations- och ärendehanteringssystem för den centrala administrationen i samtliga förvaltningar. Du kommer att ansvara för införandet av systemet på Vård- och omsorgsförvaltningen.
Vi söker dig som
• har relevant samhällsvetenskaplig eller förvaltningsrättslig högskoleutbildning
• är intresserad av socialjuridik och har god kunskap om lagstiftningar som Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om särskilt stöd och service (LSS) samt förvaltnings- och kommunallag
• erfarenhet av utredningsarbete är meriterande
• har erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation
• har god förmåga att samarbeta
• har goda språkliga kunskaper och god förmåga att uttrycka dig skriftligt
• har en analytisk förmåga
• har goda datakunskaper
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tjänsten är tillsvidare och Heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 22 juni 2014. Du söker jobbet genom att klicka på Ansök nedan och fylla i vårt formulär och ladda upp Personligt brev och CV-dokument.
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47