OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetscontroller/utredare
till Sveriges nyaste kommun
Knivsta är en liten, dynamisk kommun i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som egen kommun i drygt fyra år och utvecklingsarbetet pågår för fullt.
Vi söker en person med bred kompetens som ska arbeta övergripande med uppföljning, utvärdering, granskning och utveckling och även kunna ta vissa planerings- och utredningsuppdrag inom kommunens samtliga verksamhetsområden, men i första hand inom det kommunaltekniska området.
Du kommer att ingå i en mindre grupp som bl.a arbetar med uppföljning och utredningar och som finns i kommunens centrala förvaltning som består av ett sextiotal personer, där de flesta har mångskiftande arbetsuppgifter precis som du.
Du bör ha.
Du bör ha erfarenhet av kvalificerat, övergripande uppföljnings- och utredningsarbete och gärna erfarenhet inom det kommunaltekniska området. Du ska ha lätt för att samarbeta, informera och uttrycka dig i tal och skrift. Se vad som behöver göras och ta egna initiativ, vara drivande och resultatinriktad. Analytisk, strategisk och konsultativ förmåga är andra viktiga egenskaper.
Du bör ha högskoleutbildning, gärna civilingenjör eller annan teknisk utbildning då övriga medarbetare har sin bakgrund inom skolan och socialtjänsten.