OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Socialförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg.
Sammanlagt arbetar cirka 350 personer inom förvaltningen.
Arbetsuppgifter
Du ska arbeta i socialförvaltningens centrala administration, planerings och utvecklingsenheten. Tjänstens inriktning är funktionsnedsättning, särskilt boende för äldre och den kommunala hälso- och sjukvården. Arbetsuppgifterna är varierande och består av utredningar, kvalitetsuppföljningar, utvecklingsfrågor, lex sarah-utredningar, statistik, enkäter, omvärldsbevakning, stöd till chefer och verksamheter mm.
Du är direkt underställd socialchefen. Socialförvaltningen ärbetar med ständiga förbättringar och är mån om att erbjuda insatser och tjänster med god kvalitet.
Kvalifikationer
Socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Krav på yrkeserfarenhet. Meriterande är om du har arbetat som utredare/metodutvecklare inom funktionsnedsättningsområdet och/eller arbetat som LSS-handläggare eller har annan erfarenhet från området.
Tillträdesdag 2017-08-14 eller efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2017-07-24
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund