Utredare Statsbidragsavdelningen till Solna, Härnösand eller Umeå

Arbetsbeskrivning

Hos oss arbetar du för en utvecklande och tillgänglig lärmiljö för alla. Vi erbjuder specialpedagogiskt stöd och rådgivning till skolor och förskolor i hela landet, svarar på frågor och erbjuder kurser och konferenser. Vi driver åtta specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi har cirka 1 100 anställda. Välkommen till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik.

På Statsbidragsavdelningen hanteras bland annat statsbidrag till skolväsendet, folkhögskolor och till enskilda personer. Huvuddelen av arbetet är att betrakta som myndighetsutövning. Vi administrerar och följer upp bidrag som riktar sig till löpande verksamheter men också till utvecklingsprojekt. De flesta medarbetarna vid Statsbidragsavdelningen arbetar i Solna men vi har även medarbetare vid andra kontor.



ARBETSUPPGIFTER
Som utredare på Statsbidragsavdelningen arbetar du med handläggning av ärenden i tät samverkan med dina kollegor. Att handlägga statsbidrag innebär att informera, bedöma, granska, utveckla och följa upp inom det område som statsbidraget gäller.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskoleutbildning som statsvetare, samhällsvetare eller motsvarande och du har arbetat inom statlig förvaltning eller på strategisk nivå inom annan offentlig förvaltning eller ideell organisation. Du är noggrann och har god samarbets- och social förmåga. Goda it-kunskaper är nödvändiga för uppdraget. Vi arbetar mycket med beräkningar vilket betyder att du ska vara van vid att arbeta i Excel. Du kan arbeta självständigt med handläggning.

Det är önskvärt att du har kunskaper om och erfarenheter av funktionshinder- och utbildningsområdet samt erfarenheter av arbete med bidragshantering. Det är även önskvärt om du har kunskaper och erfarenheter av uppföljning och utvärdering.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Ylva Zetterlund
010-473 60 17
ST Göran Hanell
010-473 55 18
Saco-S Sören Karlsson
010-473 65 61
Rektor Elisabeth B Starfelt
010-473 56 23
Rektor Janne Steneberg
010-473 52 02
SACO-S Sadreddin Behzadmehr
010-473 51 56
IT-chef Peter Green
010-473 6020
IT-tekniker Göran Lindkvist
010-473 50 55
Rekryteringskonsult Poolia Maria Nyberg
072-711 04 90
HR-specialist Sonja Näsholm
010-473 51 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Specialpedagogiska skolmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Efter överenskommelse Vi tillämpar sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 29 januari 2018

Besöksadress

Magasinsgatan 11 87129 Härnösand
None

Postadress

Box 1100
Härnösand, 87129

Liknande jobb


Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024

Handläggare

Handläggare

26 november 2024

Expert till externfinansieringsenheten i Sundbyberg eller Norrköping

Expert till externfinansieringsenheten i Sundbyberg eller Norrköping

26 november 2024