Utredare till bostadsbolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Till vår kund söder om Stockholm söker vi en utredare av oriktiga bostadsförhållanden.

Utredaren ingår i företagets ekonomi- och kundserviceenhet och ansvarar för genomförandet av tilldelade administrativa uppgifter inom enheten. Uppgifterna ska utföras med stor noggrannhet som upprätthålls även under stress och utmanande situationer. I det löpande arbetet är ekonomichefen arbetsledare och fördelar arbetsuppgifterna. Befattningen kräver en öppenhet för förändring av metoder och processer.

Denna tjänst är ett uthyrningsuppdrag, villket innebär att du kommer att vara anställd hos Arena Personal och jobba hos vår kund.
Tjänsten är tänkt att starta snarast och pågå under hela 2019.

Din profil
KOMPETENS & ERFARENHET
• Akademisk examen eller likvärdig erfarenhet från branschen
• Erfarenhet av och god processförmåga gällande kundkontakter
• God förståelse om juridiska processer samt kunskap om hyreslagen
• Erfarenhet av datasystem samt goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av processarbete
• Mycket goda kunskaper i att uttryckas sig i tal och skrift

Befattningen som utredare kräver stort intresse för service och människor. Utredaren behöver vara initiativrik, ha gott ordningssinne vara drivande samt resultat- och lösningsorienterad. En god kommunikativ förmåga är en nyckelkompetens i denna roll. I befattningsinnehavarens vardag förekommer känslig information där tystnadsplikt gäller.

ANSVARSOMRÅDE
Utredaren ansvarar för hanteringen av oriktiga hyresförhållanden såsom olovlig andrahandsuthyrning, störningar samt de hyresgäster som återkommande betalar sent. I arbetet ingår att stödja bolagets hyresgäster till att förbättra eller upprätthålla sin förmåga att behålla sitt boende. Utredaren kommer driva utvecklingen av processerna olaga andrahand, störningar och sena betalare. Detta innebär processkartläggning, upprätta rutinbeskrivningar och handböcker.
Utredaren kommer även att medverka vid utvecklingen av vår dokumenthanteringsplan och utveckling av vårt GDPR-arbete i samarbete med övriga på bolaget.

Ansvarig rerkyterare för denna tjänst är Louisa Björklund: louisa.bjorklund@arenapersonal.com, 073 420 55 13


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 9 januari 2019

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Ekonomiansvarig/bovärd

Ekonomiansvarig/bovärd

25 november 2024

18 november 2024

JOBBSPÅR: Trädgårdsskötare

JOBBSPÅR: Trädgårdsskötare

15 november 2024