OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av den digitala transformationen och arbeta med att förbättra förutsättningarna för digitalisering av hälso- och sjukvården och socialtjänsten? Brinner du för samverkan i vården och omsorgen? Trivs du med att kombinera utvecklingsprojekt med utredningsarbete? Har du god kunskap om hur våra samhällssystem fungerar och vill se helheten? Vi söker nu flera utredare till vår samordningsavdelning med vana att projektleda, utreda och samordna.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare. Samordningsavdelningen arbetar med att övergripande följa utvecklingen på e-hälsoområdet och samordna regeringens satsningar på e-hälsa. Vi skapar förutsättningar för, och ökar kunskapen om, e-hälsa.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta med uppdrag, utredningar och remisser med såväl externa som interna deltagare. Du kommer också att vara en del av att utveckla och förvalta arbetsformer, modeller och metoder för samordningsavdelningens arbete med intressenter och aktörer. Vidare ingår i tjänsten att leda och/eller delta i samverkansforum inom e‑hälsoområdet (i vissa fall internationellt) samt analysera propositioner, rapporter, uttalanden etc. som berör myndighetens uppdrag. Som utredare formulerar du även rapporter, underlag och förslag till beslut samt omvärldsbevakar e‑hälsoområdet.
I tjänsten behöver du kunna söka, inhämta och processa stora mängder information. Du behöver även kunna analysera informationen och omvandla den till texter av varierande omfattning. Arbetsuppgifter och frågeställningar kan variera, och ofta arbetar du mot en deadline. Resultatet av ditt arbete ska du ibland presentera för myndighetens ledning eller för andra målgrupper. Du behöver också kunna koordinera dina uppdrag och utredningar med andras och få in olika expertis i arbetet.
Ett par av tjänsterna har fokus på internationellt arbete, framförallt nordiskt och europeiskt. Där deltar du ofta (digitalt och fysiskt) i olika internationella sammanhang, både för att representera E-hälsomyndigheten och Sverige men även i olika arbetsgrupper. Du kommer också att, tillsammans med andra, leda arbetsgrupper och arrangera workshops eller andra event.
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen
• Minst fem års arbete i offentlig sektor
• Erfarenhet av att leda projekt och uppdrag som inkluderar flera parter
• Goda färdigheter i att uttrycka dig i tal och skrift
Som person är du självgående och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt har en språklig analytisk förmåga.
Meriterande för tjänsten är:
• Strategiskt utredningsarbete
• Internationell erfarenhet och fler språk än svenska och engelska
• Arbete inom hälso- och sjukvård och/eller socialtjänst
• Arbete vid statlig myndighet
• Arbete med e-hälsa och välfärdsteknik
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara delaktig i den digitala transformationen och skapa samhällsnytta inom e-hälsoområdet. Du kommer att omges av trevliga, engagerade arbetskamrater med olika bakgrund som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.
Anställningarna är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef, Susanna Wahlberg, tel 010-458 62 45, enhetschef, Michel Silvestri, 010-458 62 51, HR-specialist, Cecilia Andersson, tel 010-106 08 34, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 4 november 2021!
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e‑hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer och vi är fördelade på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Sökord: Big data, e-health, AI, patientdata, journalsystem, lagstiftning, regelverk, datasäkerhet, patientsäkerhet, brukare, välfärdsteknik, hälsodata, registerdata, grunddata, interoperabilitet, Life Science, EU
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44