Utredare till enheten för nationella riktlinjer

Arbetsbeskrivning

Vi söker en utredare som vill jobba för en jämlik och kunskapsbaserad vård och omsorg. Kanske vill just du vara med och göra skillnad i vårt arbete?

I Socialstyrelsens uppdrag ingår att stödja vården och omsorgen att arbeta utifrån bästa tillgängliga kunskap. Vi ska också bidra till att hela befolkningen får vård och omsorg på lika villkor. Därför tar vi fram nationella riktlinjer med rekommendationer som vänder sig till beslutsfattare inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst.

Enheten för nationella riktlinjer söker nu dig som vill arbeta med att ta fram kunskapsunderlag för nationella riktlinjer. Underlagen tas fram genom sökning, granskning och sammanställning av forskning, och rollen kan växla mellan att själv ta fram underlag och att utbilda och leda andra som arbetar med kunskapsunderlagen.

Alla våra arbeten med att ta fram rekommendationer sker i projektform. Som ansvarig för kunskapsunderlagen kommer du att vara en viktig del i att projektet genomförs i tid och med rätt kvalitet. Eftersom vi är i en stark förändringsfas, kommer du också att få möjlighet att bidra till att utveckla våra arbetssätt för att ta fram nationella riktlinjer.

På enheten för nationella riktlinjer strävar vi efter att ta vara på allas kompetens. Genom dialog och respekt skapar vi goda förutsättningar för personlig utveckling.

Vi söker dig som vill
• arbeta på en social och utvecklande arbetsplats med bra kollegor
• arbeta jämlik hälso- och sjukvård ur ett nationellt perspektiv
• ansvara för arbetet med de kunskapsunderlag som ska ligga till grund för rekommendationerna inom ett eller flera sjukdomsområden
• samverka med och leda experter och andra som deltar i arbetet
• göra egna bedömningar och fatta beslut självständigt.

Vi söker dig som har
• disputerat med inriktning naturvetenskap, exempelvis inom medicin, eller annat område som bedöms relevant för tjänsten
• erfarenhet av att granska, analysera och sammanställa vetenskapliga underlag
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• mycket goda kunskaper i Officepaketet och liknande program.

För att lyckas i rollen bör du vara analytisk och strukturerad. Du behöver vara trygg i din roll och kunna ansvara för att lösa ut även svåra frågor i samarbete med andra. Rollen kräver att du är prestigelös och kan bidra med din kunskap och kompetens i olika situationer.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har
• utbildning inom något hälso- och sjukvårdsområde
• kompetens inom hälsoekonomi
• kunskap om evidensgraderingsverktyget GRADE.

Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning på cirka två år. Tjänsten är placerad på enheten för nationella riktlinjer och placering i Stockholm. Din tjänstetitel är utredare.

Välkommen med din ansökan senast den 12 januari 2022. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-37508/2021.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt sam-hällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Mattias Fredricson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Cecilia Colleen Gabrielsson. Fackliga företrä-dare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024