OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag och gruppen för uppföljning, inom avdelningen behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga statsbidrag. På enheten arbetar vi i team inom ramen för en tillitsbaserad styrmodell. Nu söker vi en utredare som vill arbeta med att följa upp statsbidrag inom Socialstyrelsens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som vill
• arbeta med uppföljning och återrapportering av statsbidrag till regeringen
• arbeta tätt med bidragsansvarig utredare
• arbeta med insamling, sammanställning, analys och slutsatser av kunskapsunderlag
• arbeta med rapportskrivning och kommunicera resultat
• vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete.
Vi söker dig som har
• akademisk examen inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annat område som Socialstyrelsen finner relevant
• erfarenhet av uppföljning och utvärdering av statsbidrag
• erfarenhet av utredningsarbete och rapportskrivning vid myndighet
• praktisk och teoretisk kunskap om metoder för uppföljning och utvärdering
• erfarenhet av kvalitativ och kvantitativ analysmetod
• mycket god stilistisk förmåga.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med dig av dina kunskaper samt ta del av andras kunskaper. Du är också kommunikativ och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vidare är du ansvarstagande, analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du är initiativrik, flexibel och noggrann. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att hantera stora dataunderlag och göra statistiska sammanställningar
• erfarenhet av utredningsarbete inom vård- och omsorgsområdet
• erfarenhet av att ha arbetat med att fördela eller följa upp statsbidrag
• praktisk och teoretisk kunskap om projektledarskap
• kunskap om vad som styr kommunernas och regionernas verksamhet
• kännedom om civila samhällets organisationer
• erfarenhet av omvärldsbevakning inom ditt uppdrag.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid och med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 11 oktober 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-30401/2020. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Niklas Eneroth. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljarsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055