Utredare till enheten för statsbidrag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en utredare som under 1 år vill arbeta med att handlägga statsbidrag inom Socialstyrelsens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten. Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag, inom avdelningen Behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga statsbidrag.

Här arbetar du teambaserat med att handlägga statsbidrag inom sektorerna socialtjänst och hälso- och sjukvård. Statsbidrag är regeringsuppdrag och många gånger innebär arbetet en nära dialog med Regeringskansliet. På arbetsplatsen arbetar vi teambaserat. Administratörer, utredare och uppföljare tillsammans genom de olika faserna av statsbidragsprocessen.

Vi söker dig som vill

• arbeta som bidragsansvarig utredare och handlägga statsbidrag inom myndighetens verksamhetsområden
• delta i arbetet med att fortsätta utveckla myndighetens digitaliseringsarbete och bidra till ständiga förbättringar av verksamheten

Vi söker dig som har

• akademisk examen inom exempelvis samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annat område som myndigheten finner relevant
• erfarenhet av arbete inom förvaltningsmyndighet eller annat sådant arbete som Socialstyrelsen bedömer som likvärdigt
• erfarenhet av att ha arbetat i projekt
• vana och erfarenhet av att omvärldsbevakning är en naturlig del av ditt arbete

För att lyckas i uppdraget krävs det att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med dig av dina kunskaper och ta del av andras kunskaper. Det är viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att formulera dig i tal och skrift. Du är också noggrann, flexibel och initiativrik. Arbetet innebär tidvis högt arbetstempo. Därför är det viktigt att vara van vid, och kunna hantera, att arbeta under tidspress. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper samt din förmåga att bidra till den gruppdynamiska processen på arbetsplatsen.

Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet av att handlägga statsbidrag
• erfarenhet av uppföljning av statsbidrag
• kännedom om det civila samhällets organisationer
• erfarenhet av ett teambaserat arbetssätt

Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidställning under 1 år med start så snart som möjligt, på heltid och med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 december 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-38835/2020. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer att påbörjas under januari 2021.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf enhetschef Stina Isaksson. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljarsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare

Om Socialstyrelsen


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 23 december 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


20 november 2024

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

28 november 2024

Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024