Utredare till enheten samordning 2

Arbetsbeskrivning

Utredare till enheten samordning 2

Brinner du för samverkan inom vård och omsorg och har ett stort intresse för informatik? Vill du arbeta med förutsättningar för interoperabilitet och förvaltning av lösningar för informationsöverföring inom hälso- och sjukvård och socialtjänst? Vi söker nu en utredare till förvaltningen av nationella gemensamma e-hälsospecifikationer som ska etableras inom myndighetens samordningsavdelning.

Hos oss kommer du att ingå i en nyetablerad grupp som består av informatiker, samhällsvetare, socionomer, sjuksköterskor, läkare och it-arkitekter. Arbetet ställer stora krav på självständighet, men du kommer också att arbeta i olika grupperingar. Som anställd på samordningssavdelningen är du en expertresurs för hela myndigheten.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa.

Hela avdelningen bidrar till myndighetens omvärldsbevakning inom området e-hälsa och digitalisering.

Om tjänsten

Specifikationer för hälso- och sjukvård och socialtjänst är ett nyetablerat område och i arbetet som utredare kommer du att få möjlighet att delta i och påverka utvecklingen.

Tjänsten innebär att du kommer att vara med och bygga upp en förvaltningsorganisation och dess processer från grunden. Arbetsuppgifterna kommer att innehålla mycket kontakter med aktörer inom såväl statlig som regional och kommunal samt privat sektor.

Du kommer också att vara en del av att utveckla och förvalta arbetsformer, modeller och metoder för förvaltningens arbete.

Vidare innebär tjänsten att leda och/eller delta i samverkansforum kopplade till det nationella arbetet med specifikationer. Du kommer även formulera rapporter, underlag och förslag till beslut.

Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen
• Minst 5 års erfarenhet av hälso- och sjukvård eller socialtjänst
• Erfarenhet av digitalisering inom ovanstående områden eller arbete med e-hälsotjänster
• Erfarenhet av utredningsarbete
• Erfarenhet av förvaltningsarbete gärna enligt PM3-modellen

Som person är du självgående och har en god samarbetsförmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna. Producerar egna dokument av hög kvalitet.

Meriterande för tjänsten är:


• Erfarenhet från statlig myndighet
• Erfarenhet av att leda projekt och uppdrag som inkluderar flera parter
• Arbete med digitalisering inom hälso- och sjukvård och socialtjänst

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi

Vi erbjuder en möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Du kommer att omges av trevliga och drivna arbetskamrater. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag, och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm. Arbetet kan komma att innebära tjänsteresor både inom och utanför Sverige.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Är du intresserad?

Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Michel Silvestri, tel 010-458 62 51 (direkt) / 076-140 26 51 (mobil) eller HR-specialist Cecilia Andersson, tel. 010-106 08 34. Fackliga företrädare är Emmeli Gross, Saco, tel. 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel. 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 8 mars 2021!

Om E-hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

 

Sökord: Interoperabilitet, standarder, informationsöverföring, specifikationer, förvaltning, hälso- och sjukvård, socialtjänst.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 8 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024