Utredare till Kommunledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Till en nyinrättad tjänst söker vi nu en kvalificerad utredare med placering på kommunledningskontoret. Du kommer att vara en del av enheten för ekonomi- och verksamhetsstyrning som ansvarar för koncernens samlade styrning. Enhetens uppgift är att samordna och utveckla styrprocesserna i koncernen.
Vår arbetsplats ligger i Karlstad CCC, centralt i staden, mellan Klarälven och Pråmkanalen.


ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du kombinerar självständigt tänkande och kreativt teamarbete. Det är du som utredare som driver ärendet framåt. I rollen som utredare besvarar du remisser och skrivelser, bedriver utredningsarbete inom kommunens alla olika verksamhetsområden och bereder ärenden inför politiska beslut.
Du erbjuds ett varierande arbete som innehåller bland annat analyser, prognoser och omvärldsbevakning. Du kommer också att vara en resurs i vårt strategiska utvecklingsarbete. En viktig del i enhetens arbete är uppföljning av koncernens verksamheter utifrån ett övergripande perspektiv. Du får möjlighet att jobba med frågor som berör Karlstadsborna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom det statsvetenskapliga området eller annan bakgrund vi bedömer likvärdig.
Du ska ha flerårig arbetslivserfarenhet från liknande arbete och det är en merit om du tidigare arbetat i en politisk styrd organisation. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i en flexibel miljö. Du har lätt för att sätta dig in i verksamhetens frågor och att pedagogiskt beskriva komplexa samband. Eftersom arbetet innebär omfattande kontakter bör du även ha lätt för att bygga upp och bevara relationer. Vi förutsätter att du är strukturerad och att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024