Utredare till Micasa Fastigheter

Utredare till Micasa Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.



Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus.

Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.

Arbetsuppgifter
I rollen som utredare ansvarar du för löpande utredningsarbete på avdelningen för fastighetsutveckling. Du arbetar nära avdelningschefen, ledningsgruppen och enhetscheferna med att göra utredningar och allmänt utvecklingsarbete utifrån det uppdrag bolaget har. Det kan gälla att utveckla de ramprogram bolaget har för sina boendeformer samt följa och analysera marknaden för boende för äldre, besvara remisser och frågor från styrelse och andra intressenter, delta i att utveckla avdelningens processer, rutiner och verksamhetsplanering. Du tar fram underlag som behövs för styrningen och utvecklingen av bolagets fastighetsbestånd. Du deltar också i avdelningens arbetsuppgifter i övrigt.

I arbetsuppgifterna ingår även att:

- samla in och läsa in relevant underlag, ta fram fakta och statistik, sammanställa, kvalitetssäkra, utvärdera och dra slutsatser från olika typer av information med bäring på Micasa Fastigheters uppdrag
- medverka i planering och uppföljning av verksamheten, skriva avdelningens verksamhetsplan och löpande rapporter, samt utveckla processer och rutiner
- projektleda utvecklingsprojekt
- ha ett nära samarbete med förvaltare, fastighetsutvecklare och andra medarbetare för att kunna skapa underlag, på både kort och lång sikt
- arbeta med många interna och externa kontakter.

Utredningsarbetet utgår från bolagets och avdelningens behov med ibland snäva tidsramar. Arbetet karakteriseras av många både långa och korta uppdrag.

Kvalifikationer
- Akademisk utbildning inom relevant område, t ex, samhällsplanering, statsvetenskap, juridik eller annan samhällsvetenskaplig utbildning som är relevant för befattningen.
- Erfarenhet av arbete som utredare eller i en liknade roll under 3-5 år.
- Erfarenhet av utredningsarbete inom eller på uppdrag av den offentliga sektorn är en fördel.
- Erfarenhet av att arbeta med fastighetsutveckling på en övergripande nivå.
- Kunskap och erfarenhet av att arbetat med frågeställningar inom äldreomsorg och specifikt äldreboende.
- Erfarenhet av att driva och delta i projekt.
- God stilistisk förmåga och breda kunskaper inom olika kvantitativa och kvalitativa metoder.
- Vana av att arbeta i verksamhetsstödjande system.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Behärskar svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs både med att arbeta självständigt med egna utredningar och att leda arbetet i projekt tillsammans med kollegor från bolagets olika yrkeskategorier. Du har en god planerings- och organisationsförmåga och du är noggrann i ditt arbete. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt att arbeta proaktivt och få saker ur händerna. För att lyckas i rollen är du analytisk lagd, kreativ och initiativtagande.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef (Gunnar Ohlsén, 08-508 360 96) eller HR (Teresa Kärrström, 08-508 360 49).
Du kan också kontakta oss via hr@micasa.se.

Övrigt
Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 115 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54

Sammanfattning

Besöksadress

(Nordkapsgatan 3) Box 1298
None

Postadress

(Nordkapsgatan 3) Box 1298
Kista, 16429

Liknande jobb


Samordnare brottsförebyggande arbete

1 november 2024

Utredare

Utredare

1 november 2024