OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samordnings- och utvecklingsenheten på kommunledningsförvaltningen, KLF, är förvaltningens interna stöd och utvecklingsenhet med ansvar för bland annat stödprocesserna HR, ekonomi, mål- och budgetprocess samt verksamhets- och kvalitetsuppföljningar. Huvudansvaret för förvaltningens budget-, planerings-, och uppföljningsprocesser ligger inom enhetens uppdrag. Enheten ansvarar också för administrativt stöd och behörig-beställarfunktionen inom förvaltningen.
KLF är kommunstyrelsens tjänstemannaorganisation med uppdrag att leda, samordna, stödja och följa upp helheten i den kommunala verksamheten. Förvaltningen består av sex avdelningar där samordnings- och utvecklingsenheten ingår i avdelningen samordnings- och stödavdelningen som leds av biträdande kommundirektör.
ARBETSUPPGIFTER
Som utredare fungerar du som ett stöd till förvaltningens chefer i framförallt planering och uppföljning av verksamheternas mål- och budgetarbete, vid delårsrapportering och verksamhetsuppföljningar. Inom enheten samarbetar du med ekonom, controller, administratörer och HR för att stödja förvaltningens chefer. Du rapporterar till administrativ chef som ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp.
För att lyckas i rollen behöver du tycka om att uttrycka dig väl i tal och skrift samt vara en god skribent med erfarenhet av att skriva fram ärenden inför politiska beslut. Du tycker om att samarbeta med andra och drivs av att vilja bidra till att skapa ett gott samarbete inom enheten samt förvaltningens chefer och andra intressenter.
Vi förväntar oss att du driver och stödjer förvaltningsledningens verksamhets-uppföljningar, kvalitetsfrågor och utvecklingsfrågor i samråd med administrativ chef. Utifrån fattade beslut genomför du tillsammans med andra förbättringar och löpande utveckling av förvaltningens processer.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs minst 3-årig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Kunskaper och erfarenheter:
Förmåga att leda och samordna processer
Drivs av och har erfarenhet av att dela med sig av kunskaper och erfarenheter
Erfarenhet av att arbeta i beslutsstödsystem och verksamhetsplaneringssystem
Förmåga att presentera förslag och komplexa instruktioner pedagogiskt
Minst fem års erfarenhet av utrednings eller kvalitetsarbete i kommunal förvaltning.
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du har lätt för att samarbeta med andra som du tycker om att lyssna in på ett lyhört vis. Du löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är trygg och stabil med en god självinsikt där du skiljer det personliga och professionella åt. Du har lätt att situationsanpassa ditt beteende utifrån sammanhanget. Du trivs med att arbeta självgående med dina arbetsuppgifter och har lätt för att strukturera angrepps-sättet för att driva processen framåt. Vidare är du serviceinriktad och tillmötesgående i samarbetet med kollegor och andra intressenter.
Tjänsten är ett vikariat upp till ett år med möjlighet till förlängning.
ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Kock
08-50645021
Rekryteringskonsult Hans Blecher
08-506 450 49
HR-chef Åsa Olsen
HR-utvecklare Ankie Blomberg
Hans Blecher
08-506 450 49
Caroline Kock
08-506 450 21