OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som utredare har stor bredd och omfattar kvalificerat utredningsarbete, strategisk verksamhetsplanering, sakkunnig inom offentlig upphandling och anbudsförfaranden. I tjänsten ingår Lex Sarah-utredningar, kvalitets- och verksamhetsutveckling,omvärldsanalys, svara på remisser och motioner och yttranden, tillsyner av egen regi och externa utförare och vara väl insatt i upphandling och anbudsförfaranden. I tjänsten ingår även arbete med utredning, uppföljning, utvärdering och analys kopplat till den nationella och kommunala styrningen av socialtjänsten samt framtagandet av underlag, faktagranskning och ekonomiska analyser.
Du har en viktig roll i allt ifrån upphandling till GDPR. Du planerar på egen hand eller i team för utredningsuppdrag som kan komma från socialchef, ledningsgrupp eller initieras av den politiska socialnämnden.
I rollen som utredare kommer du att vara direkt underställd socialchefen och har till uppgift att förse förvaltningens olika verksamheter med stöd samt bereda förvaltningsgemensamma ärenden till socialnämnd och förvaltningens ledningsgrupp. Du ingår i planering- och utvecklingsenheten som utgör en strategisk och operativ resurs för de mål och ambitioner som socialnämnden har. Socialförvaltningen är en förhållandevis liten organisation vilket gör att arbetsuppgifterna kan variera där alla hjälps åt med det som behöver göras.
En arbetsdag kan bestå av följande:
• GDPR-samordnare t ex följande arbetsuppgifter. Utkast Förvaltningsplan för dataskyddsorganisationen
• Formuläradministratör
• Systemförvaltare Everon trygghetslarm
• Digitalisering
• Avtalsansvarig, upphandling och uppföljning av avtal, avtalsadministration
• LOV-ansvarig, nytt förfrågningsunderlag och granskning av LOV-företag
• Systemadministratör för Hypergene
• Mål och indikatorer
• Klagomål och synpunkter
• ANDT-samordnare + strategi
• Bevaka och återrapportera statsbidrag
• Arbetstyngdsmätning
• Delegationsordningen
• Dokumenthanteringsplanen
KVALIFIKATIONER
• Utbildad jurist, samhällsvetare eller ekonom, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Meriterande är om du har lång erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av projektledning och analyser
• Du är självgående, initiativrik, flexibel och stresstålig och har lätt
för att samarbeta med andra.
Stor vikt fästs vid personlig lämplighet där hög kapacitet är viktigt. Arbetsprov kan förekomma.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidare, Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2022-01-30
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund