Utredare till vår upplysningstjänst

Arbetsbeskrivning

Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning inom socialtjänst och hälso- och sjukvård genom att utarbeta föreskrifter och allmänna råd. Avdelningen svarar dessutom för utfärdande av legitimationer och andra behörighetsbevis samt fördelning och uppföljning av statsbidrag. Socialstyrelsen har startat upp en särskild svarsfunktion för att besvara frågor och ge stöd åt kommunernas socialtjänst med koppling till rådande flyktingsituation. Svarsfunktionen är placerad på enheten för förvaltningsjuridik. Till enheten söker vi nu två utredare.
 
Vi söker dig som vill
•besvara inkommande frågor per telefon, mail och kontaktformulär gällande socialrättslig lagstiftning och om tillgänglig kunskap.
•delta i myndighetens planerings- och förbättringsarbete genom att återkoppla information om inkomna frågor.

 

Kvalifikationskrav
•socionom- eller juristexamen
•erfarenhet av att arbeta som handläggare inom offentlig förvaltning
•erfarenhet av att arbeta med rådgivning per telefon och mail
•goda kunskaper i svenska och engelska såväl skriftligt som muntligt

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är självständig och bra på att samarbeta. Du ska också vara resultatinriktad och kommunikativ.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Det är meriterande om du har
•goda kunskaper inom socialrätt
•kännedom om hälso- och sjukvårdsrätt
•erfarenhet av att arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete

 

Anställningsinformation
Anställningarna är vikariat med start omgående och tillsvidare dock längst till och med den 31 december 2016, heltid och med placering i Stockholm.  Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är den 5 juni 2016. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-13819/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Facklig företrädare för SACO är Rose-Marie Nylander 075-2473182, för ST är Åsa-Britt Edoff 075- 2473181, för Vårdförbundet är Magnus Göransson 075-2473710.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 maj 2016

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024