Utredare/avtalscontroller

Utredare/avtalscontroller

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på Landskrona Stad och Omsorgsförvaltningens kvalitetsresa in i framtiden? Är du en driven person som tycker om spännande och varierande arbetsuppgifter? Då har du hittat rätt!

Omsorgsförvaltningen ger äldre och personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar service och omvårdnad. Vår vision är att se till varje människas behov och skapa förutsättningar för ett friskare och självständigare liv. Utredare/avtalscontroller inom Omsorgsförvaltningen tillhör Uppdragsavdelningen. Uppdragsavdelningen ansvarar för myndighetsutövning enligt SoL och LSS, samordning av förvaltningens kvalitetsarbete, uppdrag till egenregin och privata utförare, IT- och utvecklingsfrågor, upphandlingar och administration av avtal. Kärnan i uppdragsavdelningens verksamhet är beställaruppdrag och allt kopplat till detta. I rollen arbetar du verksamhetsnära med övriga delar av förvaltningen.

I Landskrona stad strävar vi kontinuerligt efter att vara en attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet. Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar! Vårt mål är att bli ännu bättre än vad vi redan är, ett arbete som aldrig avstannar hos oss! Vi vill dessutom att vår värdegrund BRA (bemötande, resultat, ansvar) ska genomsyra allt vårt arbete.



ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget har bred variation i arbetsuppgifterna:

• Som utredare/avtalscontroller på Uppdragsavdelningen kommer du ha ett omväxlande och ansvarsfullt arbete. Du medverkar i utredningar, avtalsuppföljningar samt interna överenskommelser som är av vikt för förvaltningen och bidrar till att utveckla kvalitén inom Omsorgsförvaltningen. Du hämtar in uppgifter från marknadsaktörer, analyserar avtalsförhållanden och utformar förslag till beslut. Du håller i presentationer och interagerar med aktörer som Omsorgsförvaltningen samarbetar med. Du ska arbeta för att säkerställa att avtal, överenskommelser och rådande lagar följs.
• Du kommer ansvara för avtalsuppföljning, fungera som stöd och bollplank till upphandlare vid kravställning och vara delaktig i vissa av förvaltningens upphandlingar relaterat till LOV och LOU.
• Genomföra avtalsuppföljning både årliga och löpande under året. Syftet med uppföljningarna är att på ett strukturerat sätt följa upp och kontrollera hur privata aktörer samt egenregin arbetar i relation till avtal, interna överenskommelser samt säkerställer att man arbetar i enighet med förfrågningsunderlaget och de krav som ställts i upphandlingen. Du bidrar i detta även till att fånga upp utvecklingsbehov inför nästa upphandling.
• Du analyserar och rådgör utifrån avtalsuppföljning, internuppföljning tillsammans med övriga professioner inom förvaltningen, så att förvaltningen gör strategiskt kloka vägval gällande framtida upphandlingar, förlängning av avtal och avtalsskrivande.
• Ta fram en avtalsuppföljningsplan så att vi kan få ut mesta möjliga effekt ur de upphandlingar som genomförs genom strategisk avtalsuppföljning.
• I ditt uppdrag ingår även rapportering av data till olika instanser, framtagande av viss statistik samt analys och sammanställning av resultat.
• Du har en förmåga att se helheten och arbetar för nya förbättrings- och utvecklingsmöjligheter både genom digitalisering och arbetsprocesser.
• Andra arbetsuppgifter kan vara att svara på frågor från lokala politiker och/eller till allmänheten om bestämmelser och service inom kommunen.
• Som utredare/avtalskontroller hos oss arbetar du i nära samverkan med andra, såväl internt inom förvaltningen som externt med andra intressenter.
• Inom ramen för tjänsten kan även andra arbetsuppgifter inom avdelningens ansvarsområde förekomma.
• Du är direkt underställd avdelningschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller annan högskoleutbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas som likvärdig.
Du har minst tre års erfarenhet av utredningsarbete. Du är bra på att göra korrekta avvägningar bland komplex information och har gott omdöme. Du är också kvalitetsmedveten, serviceinriktad och en fena på att samarbeta. Du har mycket god analytisk förmåga samt god förmåga att på ett vårdat, enkelt och begripligt sätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska, är tydlig och kommunikativ som person och kan förmedla information/budskap på ett bra sätt (muntligt och skriftligt). Vidare är du lyhörd, har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Du är strukturerad, effektiv och handlingskraftig. Du har ett mycket gott omdöme. Du har hög arbetskapacitet och arbetar noggrant med det du åtar dig. Du är glad för siffror och tabeller, drivande, nyfiken, ifrågasättande och engagerad.
Kännedom om vård och omsorg (SoL/LSS) är ett krav, goda kunskaper i HSL kommunallagen, LOU/LOV och avtalshantering är meriterande. Du gör rationella bedömningar utifrån tillgänglig information och analys och skapar fungerande lösningar till många olika typer av problem, genom att visa på förståelse för hur en fråga kan vara en del av ett större sammanhang. Genom att peka ut riktningen på ett korrekt och rättvist sätt motiverar du andra och ger råd, stöd och möjligheter till utveckling.
Du är van att arbeta med flera pågående projekt samtidigt och kan arbeta självständigt, är flexibel och har god förmåga att prioritera. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ann-Margreth Lövgren
0418-470357
tf enhetschef Ann-Mari Frödin
0418-470465
Enhetschef Margaretha Seglert
0418-470372
Avdelningschef Valdemar Hansson
0418-470414
HR-chef Charlotta Ankarlilja

HR-specialist Magdalena Glans

Sammanfattning

Besöksadress

26180
None

Postadress

LANDSKRONA
LANDSKRONA, 26180

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024