OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen har det samlade ansvaret för exploatering och för större och komplexa investeringsprojekt i Göteborgs Stad. Förvaltningen har en central roll i stadens tillväxt, utveckling och som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv. På förvaltningen arbetar cirka 350 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli vår nya utredare/handläggare på Arrende- och tomträttsenheten? Verksamheten består av 17 medarbetare och vi är ett gott gäng med en atmosfär präglad av gemenskap, prestigelöshet och engagemang. Vi erbjuder utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter med bredd och variation. Som utredare/handläggare kommer du att arbeta med våra tomträttsavtal och frågor som rör denna typ av nyttjanderätt.
Du kommer att ha kontakter med såväl privatpersoner som andra aktörer gällande tomträttsfrågor. Du kommer också stötta kollegor inom förvaltningen med din kunskap om tomträttsupplåtelser. I arbetet ingår bland annat att skriva tilläggsavtal, omreglera avgifter, samarbeta med förvaltningens värderare, exploateringsingenjörer och andra handläggare samt göra en del utredningar. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av tomträtter. Då uppdragens svårighetsgrad varierar och det finns en hög kompetens inom enheten kommer du ha möjlighet att utvecklas i rollen.
På enheten arbetar vi främst med olika typer av upplåtelser på stadens mark. Eftersom vi har såväl unga som erfarna medarbetare så har vi en bred kompetens med både det senaste inom området och lång beprövad erfarenhet. Arbetet innebär både praktisk problemlösning av fastighetsfrågor och en del utredningsfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom tex offentlig förvaltning, lantmäteri eller motsvarande. Alternativt en längre erfarenhet som handläggare inom statlig/kommunal verksamhet eller från administrativt arbete inom fastighetsbranschen.
Kunskaper inom fastighetsrätt och praktisk avtalshantering ser vi som meriterande.
Som person ser vi att du är drivande och tar egna initiativ, ansvar för att arbetet går framåt och kommer själv med förslag på lösningar. Du är noggrann och kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du är strukturerad och upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
Du kommer ha många kontaktytor vilket innebär att du behöver vara kommunikativ och lätt för att samarbeta med andra.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.