OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Lantmäteriet är en statlig myndighet, som ligger under Miljödepartementet. Vi ansvarar för geografisk information och fastighetsindelning. Hos oss hittar du kartor för många ändamål. Du kan få hjälp med att stycka av en tomt eller ändra markgränser. Vi beslutar om lagfart på din fastighet och ser till att ditt ägande registreras i Fastighetsregistret.
Utbildning/Erfarenhet
Kompetens: läs-och skrivkunnig, excel-kunskaper, kunskaper om
fastigheter motsvarande det som finns på ett utdrag från
Fastighetsregistret. Samt
goda organisatoriska kunskaper. arkivforskning
samt goda kunskaper i arkivhållning. God samarbetsförmåga.
Arbetsuppgifter
Upprätta förteckning över utredningar som finns i
utredningspärmarna i arkivet. Upprättas kommunvis och
pärmvis för att sedan sammanfogas till en hel förteckning för
samtliga utredningar. Uppgiften skall utföras digitalt. Göra ett nytt mer lätthantering sätt att arkivera och
dokumentera överklagade förrättningar i arkivet. Uppgiften
skall utföras fysiskt och ev till viss del digitalt. Material berörande Haninge kommun. Avgöra om det är
sådant som skall sparas och arkiveras eller om det kan gallras.
Ev ska materialet dokumenteras. Avsöndringar (en mycket stor mängd) berörande Österåker
kommun. Här skall man identifiera vad fastigheten heter idag.
Avgöra om vi har materialet sedan tidigare eller om det skall
aktläggas och skannas. Avgöra om det skall registreras
(komplettera) några uppgifter som saknas idag i
fastighetsregistret.