OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder, genom våra många olika idrottsanläggningar, möjligheter till aktivitet av olika slag. Här finns ett brett och varierat utbud i såväl föreningsregi som i vår egen regi. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningslivet.
ARBETSUPPGIFTER
Föreningsstöd är ett av förvaltningens fyra verksamhetsområden och består av 12 medarbetare. Föreningsstöds uppdrag är att skapa goda förutsättningar för stadens föreningsliv genom ekonomiskt stöd, konsultation och service. Vi samordnar inkvartering i skolor vid olika arrangemang samt håller i planering inför större turneringar/evenemang. Avdelningen ansvarar också för olika projekt riktade till föreningslivet som till exempel ungdomsarbetslöshet och miljö. Avdelningen är också tillstånds- och tillsynsmyndighet för lokala lotterier.
Vi förstäker nu avdelningen Föreningsstöd med en ny tjänst som utredare/konsulent. Dina arbetsuppgifter blir en kombination av utredningsarbete och utåtriktat arbete med föreningar och stadsdelsförvaltningar. Du kommer att arbeta med utredningar, analyser och statistik samt aktivt bidra i avdelningens utvecklingsarbete. Du bistår föreningarna med konsultation inom olika bidrag och handlägger ansökningar. Du kommer även att stötta föreningarna i frågor gällande ekonomi, verksamhetsplanering, marknadsföring, utbildning m.m.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter i och utanför vår förvaltning. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med positiva frågor som föreningsengagemang, friskvård och meningsfull fritid. Ett bra flextidsavtal gör att både arbete och familj får ta plats. Som anställd på Idrott & förening får du på din fritid kostnadsfritt simma och träna på våra bad-och gymanläggningar.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning, gärna med ekonomisk inriktning, och flerårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete. Du har kunskap om och god förståelse för det ideella föreningslivets villkor. Hög administrativ förmåga, god IT-vana och hög kompetens i officepaketet är ett krav.
Som person är du analytisk, systematisk, nyfiken och utvecklingsorienterad. Du har drivkraft att självständigt styra utredningar och arbetsuppgifter. Du uppskattar att arbeta i ett team, har förmågan att se helheten och är lösningsorienterad med kundens bästa för ögonen. Eftersom ditt arbete innebär många kontakter i och utanför vår organisation ställer vi höga krav på förmåga och intresse att samarbeta och kommunicera med olika målgrupper.
Idrotts- och föreningsförvaltningen vill tillvarata de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför vår verksamhet då vi anser att det bidrar till att utveckla vår verksamhet och ökar kvaliteten på de tjänster som vi erbjuder.