Utredare/Ledningsstöd

Utredare/Ledningsstöd

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Samhällsbyggnadsförvaltningen har cirka 480 professionella medarbetare som tillsammans arbetar med att utveckla, bygga och ta hand om Uddevalla, både nu och för framtiden.

En samhällsbyggnadsprocess innehåller allt från detaljplanering, bygglov, byggtillsyn, miljötillsyn, fastigheter, marker, skogsvård, exploatering, trafik, gator, parker samt service som lokalvård, kost och fordon.

Förvaltningen har sex avdelningar verksamhetsstöd, planering, myndighet, tekniska, måltidsservice och lokal- och fordonsservice.

Samhällsbyggnadsförvaltningen uppdrag är att hushålla med våra resurser med fokus på integration och hållbarhet, att stärka vårt varumärke Uddevalla kommun, att tydliggöra överlämningar i våra processer, att skapa en modern digital förvaltning, att ta tillvara Uddevallas unika miljöer och förutsättningar och att samverka för en driven stadsutveckling.

Som utredare/ledningsstöd kommer du organisatoriskt att tillhöra avdelning Verksamhetsstöd. Avdelningens grunduppdrag är att ge förvaltningsövergripande stöd och styrning inom ekonomi, verksamhet och politik. Verksamhetsstöd ansvarar för samordning av förvaltningens ekonomiska och verksamhetsmässiga planering och uppföljning, internkontroll, styr och ledningsstöd, processtöd, registratur, nämndadministration, arkivvård, IT- och verksamhetsutveckling och personaladministration.


Uppdrag
Som utredare/utvecklare kommer du att arbeta med uppdrag inom hela förvaltningen och ibland mellan förvaltningar. Uppdragen varierar beroende på organisationens behov och utifrån din kompetensprofil. Idag arbetar avdelningen med starkt fokus på tydliga och hållbara processer och ekonomi, förvaltningens digitala utveckling och automatisering och att bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete för säker och god arbetsmiljö.     
I ditt uppdrag med ledningsstöd kommer du att arbeta med service och stöd till förvaltningsledningen. Uppdraget innebär en bredd av uppgifter, från att administrativt serva förvaltningschef och ledningsgrupp till att utreda, planera, samordna och följa upp uppdrag eller verksamhet.


Kvalifikationer
Krav
Du har utredar-/utvecklarkompetens, god administrativ förmåga och kompetens i Office. Du är utvecklingsinriktad, strukturerad och flexibel, är ansvarsfull och driver ditt uppdrag utifrån ett tydligt självledarskap. Du har intresse för digital verksamhetsutveckling.
Högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Meriterande
Erfarenhet av kommunal verksamhet, erfarenhet av projekt- och/eller processledning, arbetsmiljökompetens.

Övriga krav
Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kompetenser
För att trivas i funktionen utredare/ledningsstöd är du självgående och driver uppdrag flexibelt, själv och i samarbete med oss andra. Vi vill att du är trygg och tydlig i din specialistkompetens och gillar att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv med kreativt och hållbart lösningsfokus.


Observera
Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden varför tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdag.
Intervjuer kommer annars att ske vecka 17/2021.

Välkommen med din ansökan!

 

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58

Sammanfattning

Besöksadress

Varvsvägen 1
None

Postadress

Varvsvägen 1
Uddevalla, 45181

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024