OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skurups kommun har runt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som utredare kommer du utgöra en central del av kommunens beslutsfattande inom vitt skilda områden. Du kommer att vara sakkunnig inom allehanda olika områden som aktualiseras inom en kommuns utredande verksamhet, alltifrån författande av yttranden över lagförslag till utredningar kopplade till e-förslag. Av den anledningen är det av vikt att du har en särskild fallenhet för omvärldsbevakning i allmänhet och snabbt kan sätta dig in i nya frågeställningar i synnerhet. Utöver det kommer du arbeta nära flertalet olika politiska organ samt ha ett nära samarbete med både förtroendevalda och tjänstepersoner. Arbetet som nämndsekreterare innebär beredning, praktisk planering och protokollföring vid sammanträden samt det för- och efterarbete som ingår i rollen. Organisationen är i ständig utveckling och du kommer vara delaktig i olika typer av utvecklingsarbeten samt ha möjlighet att själv projektleda interna projekt.
I arbetet ingår också att delta i genomförandet av allmänna val och val till Europaparlamentet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning/juridik/samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i kommunal organisation. Om du har kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, GDPR, offentlighets- och sekretesslagen är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i ett eller flera olika dokument- och ärendehanteringssystem. För tjänsten krävs goda datorkunskaper i Officepaketet. Du kommunicerar väl både skriftligt och muntligt.
Du har lätt för att strukturera, planera och prioritera och du har förmågan att se frågor i ett större perspektiv samt är lugn och samlad i olika situationer. Din inställning är lösningsfokuserad och positiv. Självklart gillar du att ge bra service.
Eftersom tjänsten innefattar såväl framtagande som bearbetning av olika typer av textmaterial till olika instanser ser vi gärna att du som söker har förmåga till att skapa god textmässig struktur och en utvecklad stilistisk förmåga.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Har du beslut om skyddad identitet var vänlig kontakta Egil Ceylan för ansökan till tjänsten.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.