Utredare/nämndsekreterare till Kanslienheten på Vård och omsorgsförvaltning

Utredare/nämndsekreterare till Kanslienheten på Vård och omsorgsförvaltning

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård.

Vi utökar vårt team med en utredare/nämndsekreterare och söker dig som har stort intresse för äldreomsorg och verksamhet för personer med funktionsnedsättningar samt komplexa förvaltningsadministrativa frågor!

ARBETSUPPGIFTER
Vård- och omsorgsförvaltningen står inför stora omvärldsförändringar med ökande och alltmer komplexa hjälpbehov samt ny teknik. Detta ställer nya krav på förvaltningen och därför behöver vi en skicklig utredare som kan hjälpa oss att ta nästa steg mot omvärldsbevakning, effektiviseringar och utveckling av kärnverksamheten. Vi behöver därför att du, tillsammans med vår nuvarande nämndsekreterare, axlar ansvaret för ärendeberedningen i förvaltningen. Under en viss tid behöver vi även förstärka vårt team vad gäller registratur.

I rollen som utredare/nämndsekreterare ingår du i vård- och omsorgsförvaltningens kanslienhet. I kansliet ingår bl.a. funktioner som svarar för nämndprocessen, registratur och kommunikation. Enheten är under omorganisation nu och vi vill förstärka vårt arbete vad som gäller strategiska utvecklingsfrågor samt förvaltningsspecifika processer på övergripande nivå.

Som utredare/nämndsekreterare får du arbeta med strategiska utvecklingsfrågor på förvaltningsövergripande nivå på uppdrag av nämnd och förvaltningsledning. I samarbete med berörda funktioner tar du en kvalitetssäkrande roll i handläggningsprocessen och deltar i prognosarbete för att beskriva trender och utveckling. Du bidrar till omvärldsbevakning kopplat till vård och omsorg och medverkar på så sätt till att verksamheten utvecklas. Det evidensbaserade arbetet och samverkan med externa aktörer och civilsamhället är viktigt.

Just nu behöver vi även förstärkning på registratorssida och därför söker vi dig som under en tid kan hjälpa oss med att effektivisera detta arbete inom förvaltningen.

Hos oss får du möjlighet att på ett tydligt sätt vara med och bidra till att omvandla politikens vilja till en hållbar strategi!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en akademisk utbildning med lämplig inriktning samt erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och/eller nämndsekreterarskap. Du kan verksamhetsområdet och har stor förståelse för de utmaningar som sektorn står inför. Det är meriterande om du har kunskap inom aktuell lagstiftning - HSL, SoL och LSS.

Du är en bra skribent och är van att leda och driva utvecklingsarbeten och med din strategiska och analytiska förmåga når du goda resultat. Du har erfarenhet av den politiska styrningen och du är bra på att hantera de ständiga förändringarna inom dina ansvarområden.
Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Som person är du noggrann, stresstålig och har förmågan att, i dialog med verksamheterna samt med din chef, ta egna initiativ i arbetet.

Jobbet är både utmanande och stimulerande och det finns gott om utrymme att samspela med olika funktioner. Din kreativitet och ditt lösningsfokus är en förutsättning att lyckas i uppdraget.

Urvalsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm

Huseina Kamrudin

Mariette Petric

Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson

Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Nämndsekreterare, Solna stad

Nämndsekreterare, Solna stad

29 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024