OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en eller fler utredare/registerhandläggare till enheten statistik och register. Enheten statistik och register uppdaterar och förvaltar informationen i IVO:s register. Enheten arbetar också med IVO:s statistiska uppdrag. Enheten är en av fyra enheter som utgör analysavdelningen på IVO.
Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår hantering av inkommande anmälningar till IVO:s register. Du kommunicerar kring inkommande ärenden, svarar på frågor, kontrollerar att uppgifter är korrekt ifyllda samt registrerar informationen. Kontakterna sker via mail och telefon. I arbetet ingår också att svara på frågor gällande lagstiftningen för registreringar och att hantera utlämnanden i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen. Som utredare kommer du också att vara delaktig i utvecklingen av arbetet med IVOs register. Det rör sig bland annat om att tillsammans med andra utföra och utveckla IVO:s datakvalitetsarbete. Enheten har också ett tätt samarbete med myndighetens utvecklingsorganisation, och på dataområdet kommer mycket utveckling att ske de kommande åren.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning som IVO finner relevant
• Aktuell erfarenhet av databasarbete eller registervård
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara bra på och trivas med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du behöver en mycket god analytisk förmåga, vara noggrann och strukturerad och snabbt kunna sätta dig in komplexa frågeställningar. Du behöver vara prestigelös och kunna omsätta och beakta andras synpunkter och perspektiv. Du behöver därutöver kunna kommunicera dina resultat på ett tydligt och förtroendeingivande sätt, både muntligt och skriftligt.
Meriterande:
• Erfarenhet av projekt och/eller utvecklingsarbete
• Aktuell erfarenhet av databasarbete eller registervård mot vård och/eller omsorg
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn och tillståndsprövning i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Anställningarna är tillsvidareanställningar med 6 månaders provanställning. Tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm.
Ansökan
Vi vill att du ansöker genom att du skickar in ett CV samt ett personligt brev. Märk din ansökan med dnr. 2.1.1-02175/2023. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är 30 januari 2023. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.
Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
Myndigheten har drygt 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01