OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.
Vi har en målgruppsinriktad organisation bestående av tre stora verksamhetsområden; barn- och unga, vuxna respektive gemensamma resurser. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av en avdelning där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.
Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har tankar och idéer kring hur vi som organisation kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som en intressant merit.
VÄLKOMMEN TILL OSS!
ARBETSUPPGIFTER
Gillar du stora utmaningar? Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? I Landskrona stad finns utmaningar, potential och möjligheter som få andra städer av samma storlek kan erbjuda. Vi är en stor och dynamisk socialtjänst och det finns många karriärmöjligheter för den som vill utveckla och utvecklas. All vår verksamhet präglas av vår gemensamma vision Av egen kraft och av vår ledningsfilosofi Tillsammans når vi längre.
Till Individ- och familjeförvaltningens Utvecklingsavdelning söker vi nu en drivande sakkunnig utredare/SU-sekreterare som vill vara med och fortsätta utveckla socialtjänsten i Landskrona stad. Tjänsten är ny och du kommer kunna forma vissa delar av arbetet som innefattar: Socialsekreteraruppgifter vilket innebär att tillhandahålla ett kvalificerat arbete i myndighetsutövning inom utredning Barn och Unga. Du är också sekreterare i förvaltningens socialutskott där du ansvarar för alla rutiner innan, under och efter sammanträden samt att vid behov kunna stötta upp i arbetet med nämndadministration för både nämnd och dess utskott. Du deltar i övrigt i förvaltningskontorets löpande arbete vilket innebär allt från att hantera post till utredningar och annat övergripande administrativt stöd till förvaltningsledningen.
För att lyckas med ditt uppdrag behöver du vara resultatinriktad, drivande och har en god analytisk förmåga samt vara noggrann med att hålla uppsatta deadlines. Du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift, du ser förbättringar och utvecklingsarbete som en del av grunduppdraget. Som person är du lyhörd med ett öppet och flexibelt förhållningssätt. Vi värdesätter god kommunikativ och pedagogisk förmåga och kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att bli effektivare internt och att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har erfarenhet, tankar och idéer kring hur vi som förvaltning kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som meriterande.
För oss är också din trivsel och arbetsglädje viktig. Med din anställning följer därför också ett förmånspaket som förutom flextid också ger dig 24 extra lediga timmar per år. Vidare får du varje år ett ekonomiskt friskvårdsbidrag och erbjuds via anställningen rabattförmåner på allt från resor till kläder och teknik.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen - Krav
För alla medarbetare inom myndighetsutövning krävs socionomexamen
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst.
Utöver det är det meriterande om du har administrativ kompetens gärna från en politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss
I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Petersson
0418-47 37 07
Facklig företrädare nås via växeln
0418-47 00 00
Karin Petersson
0418-470238
Petter Hector
0418-473 678
Johanna Nobrell
0418-47 02 48
Sandra Andersson
0418-47 03 04
Manfred Riekwel
0418-47 36 83
Mikael Lindberg
0418-47 02 08
Vid kontakt, se nedan under övrigt.
Monica Jönsson
0418-470214