Utredning om inköp inom fastighetsbranschen, Stockholm

Utredning om inköp inom fastighetsbranschen, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden har en decentraliserad inköpsverksamhet med en inköpsenhet omfattande 7 tjänster. Under hösten 2020 har de sett behovet av att utreda om deras verksamhet kan bli mer affärsmässig och effektiv och därmed skapa mervärde och höja kvalitet inom inköp.

Kunden har därför skapat en styrgrupp för att utreda förbättringsmöjligheterna inom organisationen och tar hjälp av extern konsult som leder utredningen i samråd med inköpsenheten. Rapportering sker till styrgruppen som också fattar beslut under utredningens gång.
Syfte och mål med utredningen: Syftet är att stärka inköp som strategiskt verktyg och bidra till kvalitetshöjning och att skapa bättre avtal för kunden.

Målet är att ta fram potential inom företaget genom validerad kvalitetsplan för inköp. Det kan exempelvis innebära att inköp som verktyg för kvalitetshöjning och inköpsstrategi införlivas inom företaget, att potential inom företaget tas fram genom en validerad kvalitetsplan, etc.

Konsulten ska leverera underlag till beslut till styrgruppen samt förslag på förbättringar till inköpsenheten, samt stödja - enligt överenskommelse - företaget med implementeringen av aktiviteter, processer, mallar, etc.

I utredningen ska man se över möjligheter till effektiviseringar men också potential, planera för förändringsprocess och skapa tydlig förankring.

Följande punkter är exempel på leverans:

- Inköpsdiagnos utifrån spendanalys och kategorianalys
- Analys av spend, de stora är entreprenader (bygg/ombyggnad/nybyggnad) fastighetsskötsel (främst drift) konsulter (främst tekniska konsulter) IT-system
- Analys av befintliga avtal och plan för kommande avtal
- Validerad kvalitetsplan, nyttorna
- Plan och stöd för anpassad kategorimetod för företaget, utifrån Kundens förutsättningar
- Försörjningsplan, övergripande alternativt exempel
- Ett eller två goda exempel samt bevisning genom business case
- Kompetensanalys (nuläget, börläge)
- Utvecklingsplan : Infrastrukturell utveckling för hela inköp inom företaget.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Seniorkonsult med god kännedom om kategorimetodik, inköp inom fastighetsbranschen eller motsvarande.
- Krav är att seniorkonsulten har tidigare erfarenhet av motsvarande uppdrag inom fastighetsbranschen.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Meriterande är om seniorkonsulten har erfarenhet av utredning från privat sektor.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 januari 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024