Utrednings- / Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Regionkansliet, Etikkommittens sekretariat I Västra Götalandsregionen finns en kommitte för etikfrågor bestående av 14 förtroendevalda, som har till uppgift att till regionstyrelsen vara initiativtagare, förslagsställare, remissorgan och rådgivare vad gäller etiska frågor.Etikkommitten har till sin hjälp ett sekretariat som administrativt är organiserat inom hälso- och sjukvårdsavdelningens strategiska utvecklingsenhet.Sekretariatets huvudsakliga uppgifter är att förbereda, planera, utreda, samordna och genomföra de ärenden som etikkommitten beslutar.Därtill handhar sekretariatet all administration med handlingar och protokoll som rör det politikska arbetet i kommitten. Dessutom ingår att som sekreterare ge stöd och service i form av protokollskrivning, ärendeberedning samt övrig nämndservice, vilket även innefattar stöd till kommitten i externa kontakter.Du skall kunna arbeta självst'ändigt med olika utredningsuppdrag.Kvalifikationer Önskvärda kvalifikationer är lämplig utbildning på högskolenivå och gärna erfarenhet av sekreteraruppdrag i politiskt styrd organisation där förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift är viktiga inslag.Stor vana vid datoranvändning förutsätts också.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du har lätt att samarbeta prestigelöst.Då etiksekretariatet handhar och besvarar en mängd frågor/synpunkter av varierande slag från patienter/allmänhet erfordras att du har ett professionellt empatiskt förhållningssätt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionkansliet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 maj 2007
  • Ansök senast: 4 juni 2007

Postadress

Repslagaregatan 19
Nyköping, 61132

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010