OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som utrednings- och planeringssekreterare arbetar Du i olika teamkonstellationer, såväl internt inom socialförvaltningen som med externa parter.En av huvuduppgifterna blir att tillsammans med en kollega handlägga alkoholärenden och bedriva tillsynsverksamhet, enligt alkohollagen.I detta arbete ingår även att bedriva en utveckling enligt konceptet ansvarsfull alkoholservering som Ängelholms kommun är engagerad i sedan ett par år tillbaka.Bl a innebär det att årligen arrangera utbildningar för krogpersonal.En annan uppgift är att vara med och påverka utvecklingen av förvaltningens hemsidor, i samråd med förvaltningens IT-ansvarige och ingå i en förvaltningsövergripande webbgrupp som driver IT-utvecklingen framåt i Ängelholms kommun.I denna roll ingår även att vara supportstöd till användare inom socialförvaltningen.Tjänsten är placerad i socialförvaltningens stab, där det bedrivs utvecklingsfrågor av olika slag och utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer det att bli aktuellt med andra utrednings- och utvecklingsuppdrag.Arbetstiden är i huvudsak förlagd till vardagar, med förskjuten arbetstid i samband med tillsynsuppdrag på obekväm arbetstid (helgkvällar). KVALIFIKATIONER Relevant utbildning och erfarenhet utifrån ovanstående beskrivning.Du måste vara förtrogen med kommunal verksamhet.Du måste ha en förmåga att kunna ta initiativ och vara drivande.Förmåga att samarbeta och jobba i team är ett absolut krav.