Utredningsadministratör till Eksjö

Utredningsadministratör till Eksjö

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisregion Öst består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Polisområde Jönköping är i sin tur indelat i tre lokalpolisområden: Södra Vätterbygden, Värnamo och Höglandet, en utredningssektion och ett kansli. Till Lokalpolisområde Höglandet tillhör även polisstationerna i Nässjö, Tranås och Vetlanda

Lokalpolisområde Höglandet söker nu två utredningsadministratörer för vikariat med möjlighet till förlängning. Grundplacering kommer att vara i Eksjö.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att ansvara för att leverera kvalitativt administrativt stöd till vår utredningsenhet. Du kommer att ingå i en grupp som stöttar verksamhetens chefer och utredare och tillhandhåller ett effektivt administrativt stöd i linje med verksamhetens behov. Vi har ett flexibelt förhållningssätt till våra ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att ändras över tid.

Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• Utredningsadministration
• Arkivering av ärenden
• Ansvara för enhetens funktionsbrevlåda
• Inhämtning av material från externa parter
• Enklare förhör
• Hantera beslagtaget gods


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.
• Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet eller administrativt arbete som arbetsgivare anser likvärdigt.
• God datavana
• B-Körkort (för manuell växellåda)

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av administration och/eller handläggning från statlig myndighet
• Juridisk grundkunskap och vana att läsa juridiska texter.
• Ytterligare utomnordiska språkkunskaper utöver engelska.
• Arbetat i polisiära datasystem, främst Durtvå
Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är social och trivs med att vara myndighetens ansikte utåt. Du är serviceinriktad och har alltid fokus på att leverera ett bra bemötande. Du driver ditt arbete framåt själv och har en positiv attityd vilket medför att du gärna ser lösningar istället för problem. Du är en flexibel person som bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter och utmaningar. Du trivs bra att arbeta i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen.
Du är van att arbeta strukturerat, har ordning och reda och har förmågan att prioritera vad som behöver göras härnäst.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Eksjö

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10/6 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig chef.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig chef.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024