Utredningsadministratörer

Utredningsadministratörer

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör så bistår du utredare och förundersökningsledare med administrativa arbetsuppgifter och bidrar du till en effektiv utredningsverksamhet. Du kommer att ha en central roll med flera olika arbetsuppgifter.

Du arbetar i en utredningsgrupp vilket bland annat innefattar hantering av polisiära samt allmänna ärenden i polisens flertal olika system. Du är behjälplig med allt som hör utredning till som diarieföring, handläggning av begäran av allmän handling, posthantering samt transkribering av förhör och samtal. Ge service till allmänheten samt samverkanspartners avseende ärenden och utredningar är även det uppgifter som kan komma att tilldelas. Du är spindeln i nätet på utredning för både förundersökningsledarna, utredarna och övriga medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar tillsammans med kvalificerade kollegor och bidrar till samhällsnyttan i det brottsbekämpande uppdraget. Du förväntas ta aktiv del i att, tillsammans med gruppchef och övriga medarbetare, utveckla arbetssätt och rutiner för att skapa en effektiv utredningsadministration för hela polisområdet.

Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter utöver ovan nämnda.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Goda IT kunskaper.
• Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning
• Utbildning på högskolenivå i form av examen, enstaka kurser eller kursblock inom juridik, beteendevetenskap, kriminologi eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av en samordnande roll med interna och externa kontakter.
• Erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har en förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och systematiskt. Du är lösningsfokuserad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. I ditt arbete är du ett stöd till förundersökningsledare vilket ställer krav på din flexibilitet och samarbetsförmåga.
Det krävs att du har förmågan att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och kan i perioder arbeta med högre arbetsbelastning. Vi söker dig som kan ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I din roll krävs förståelse för det övergripande uppdraget och göra verksamhetens bästa utifrån helheten.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult Dragana Markovic.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024