OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Jämtland är ett självständigt och kundägt bolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer framför allt inom bank- och livmarknaden. Våra kunder är såväl privatpersoner som företagare och lantbrukare. Totalt är vi ca 105 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Sveg och Åre. Eftersom vi är ett kundägt och lokalt bolag är det självklart för oss att ha stort kundfokus med hög service.
Arbetsbeskrivning
Som utredningsinspektör kommer du att arbeta med att utreda oklara försäkringsfall, vilket är en integrerad del i Länsförsäkringar Jämtlands skadehantering. I arbetsuppgifterna ingår också att löpande utveckla företagets rutiner för att hantera oklara försäkringsfall och att utbilda och informera berörda kollegor. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är omvärldsbevakning, skadeförebyggande arbete samt att vara ett stöd i säkerhetsarbetet inom Länsförsäkringar Jämtland. Du kommer även att ha direktkontakt med de kunder hos Länsförsäkringar Jämtland som berörs av utredningar, samt en hel del externa kontakter med t.ex. polisen, larmtjänst och advokater i pågående utredningar.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad polis samt har minst 3-5 års erfarenheter av polisiärt utredningsarbete. Har du erfarenhet av att arbeta som utredare av oklara försäkringsfall är det meriterande.
Arbetet kräver att du har mycket god människokännedom, taktfullhet och diskretion samt ett intresse för komplicerat utredningsarbete. Du har lätt för att samarbeta med andra, såväl internt som externt, och när situationen kräver har du förmågan att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Genom din erfarenhet av utredningsarbete har du vana av att hantera pressade situationer.
Som person är du en god lyssnare, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska, och du har god IT-vana. Du är strukturerad, har förmåga att se helheter, du är konsultativ i ditt förhållningssätt och du arbetar med eget driv och ett stort engagemang mot uppsatta mål.
Eftersom resor är en naturlig del i arbetet behöver du ha körkort.
Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 21 april 2014.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20