OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VoB Syd är ett kommunalt vårdbolag som ägs av kommunerna i Kronobergs län och Skåne. Verksamheterna tar emot akuta och planerade uppdrag från socialtjänsten (SOL och LVU) gällande skydd och stöd, utredning, behandling med placering i HVB eller familjehem. VoB driver även boenden för ensamkommande flyktingungdomar och erbjuder konsultationer och insatser i öppenvård. VoB är känt för kundfokus, kvalitetstänkande och förståelse för socialtjänstens situation. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2008.
VoB erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som vill satsa i ett kreativt sammanhang med korta beslutsvägar. Vår företagskultur kännetecknas av en hög grad av delaktighet och ömsesidig respekt där arbetsglädje och laganda uppnås. Som medarbetare ges du stort utrymme att ta eget ansvar och du har stor frihet att lösa ditt uppdrag på det sätt som du tycker är bäst. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och subventionerad friskvård. Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och hög kompetens. Med utgångspunkt från beprövade och kunskapsbaserade metoder bidrar vi till förändring som gör skillnad i klienternas liv.
Vill du som utredningssamordnare vara med och utveckla Familjehuset i Alvesta?
På Familjehuset placeras familjer och barn för utredning, behandling samt skydd och stöd p g a social, psyksocial och psykisk problematik samt vid misstankar om fysiskt och psykiskt våld, övergrepp, vanvård, missbruk och kriminalitet samt då det gäller hedersproblematik.
ARBETSUPPGIFTER
Som utredningssamordnare har du det yttersta ansvaret utifrån varje uppdrag, du är den som planerar och strukturerar upp arbetet kring familjen. Fördelar och delegerar arbetsuppgifter till utredare. Ansvarar för att rätt information inkommer från uppdragsgivarna och har därmed ett dagligt övergripande samordningsansvar. Du är aktiv och delaktig i att upprätthålla struktur i verksamheten och i det miljöterapeutiska arbetet.
Samordnaren ansvarar för den skriftliga dokumentationen så som genomförandeplaner, sammanställningar och utlåtanden. Som utredningssamordnare ingår du i ett team kring en familj eller ett barn och med hjälp av övriga kollegor sammanställs ett utlåtande enligt BBIC utifrån genomförandeplanen. Stor vikt läggs vid en ständigt pågående kompetensutveckling för hela personalgruppen där du också har möjlighet att anpassa dina egna personliga önskemål efter verksamhetens behov.
KVALIFIKATIONER
Som grundutbildning bör du ha examen som socionom eller annan lämplig form av beteendevetenskaplig utbildning.
Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift, har ett övergripande helhetsperspektiv samt kan arbeta under viss tidspress.
Vi värdesätter en arbetsgrupp med både bred kompetens och specialistkompetens. Vi ser din erfarenhet och kompetens som en extra viktig tillgång i verksamheten. Vi värdesätter goda och välfungerande relationer i arbetsgruppen där vi gemensamt känner stor trygghet och tillit till varandra och där vi tillvaratar varje persons kompetens och erfarenhet på bästa möjliga sätt. En god lagande är grundstommen i verksamheten.
Vi eftersträvar en jämn köns- och åldersfördelning samt varierande etnisk och kulturell bakgrund i arbetsgruppen.
Låter detta intressant? Att utveckla verksamheten genom att bidra med din kompetens och erfarenhet - tveka inte att söka tjänsten! Erfarenhet av utredningsarbete på HVB eller inom socialtjänst, öppenvård .
ÖVRIGT
B-körkort krävs.
Att du avstår från att röka under arbetstid är en förutsättning för anställning.
Kollektivavtal: KFS vård och omsorgsavtalet tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr. verksamhetschef Nina Lundgren
Samordnare Lina Meyer
0472-192 19