OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20211560
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär myndighetsutövning och du kommer att handlägga ansökningsärenden enligt lagen om tobak och liknande produkter och ge information till tillståndshavare och sökande i allmänhet. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra myndigheter. På tillståndsenheten strävar vi efter att kontinuerligt förbättra den kommunala servicen och myndighetsutövningen i staden och vi värnar om god dialog, service och rådgivning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en juridisk, ekonomisk eller statsvetenskaplig examen på minst kandidatnivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och självständigt utredningsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiska granskningar. Vidare är goda förvaltningskunskaper och erfarenhet av handläggning enligt lagen om tobak och liknande produkter är meriterande.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift. Det är viktigt att du är självgående, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att fatta egna beslut. Arbetet ställer höga krav på integritet och social säkerhet. Som person är du ansvarskännande och noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten handlägger ärenden enligt alkohollagen och lagen för tobak och linkande produkter. Enheten är en del av Arbetsmarknads- och socialförvaltningen och har nära samarbeten med stadens tillståndshavare och flera myndigheter.
På tillståndsenheten arbetar 13 utredningssekreterare, 2 assistenter och 7 inspektörer. Tillståndsenheten utövar även tillsyn över de serveringsställen som har serveringstillstånd och de butiker som säljer tobak eller folköl och fungerar som remissinstans till Spelinspektionen.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Snarast eller överenskommelse
Övrigt
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98