Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi söker till enheten för processtöd Utredningssekreterare visstidsanställning till den 31 december 2009, med eventuell förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal. Enheten för processtöd ingår i Gemensam service och har till uppdrag att bistå förtroendevalda och verksamheter med bland annat administrativt stöd och utrednings- och utvecklingsfrågor. Arbetsuppgifter Som utredningssekreterare kommer du att erbjudas ett intressant arbete med många skiftande arbetsuppgifter i servicen till förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet. Tyngdpunkten i arbetsuppgifterna består av att bereda ärenden och vara sekreterare i ett par av våra politiska organ, inklusive diarieföring av ärenden, framtagande av handlingar, protokollföring och expediering av beslut. Du kommer också att självständigt driva vissa uppdrag och vara en utredningsresurs för kommunledning och andra. Kvalifikationer Lämplig högskoleutbildning, t.ex. samhällsvetenskaplig. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, det vill säga kunskaper om och förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd organisation, är meriterande. Du har god datorvana och intresse av att arbeta med olika IT-applikationer. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Det är viktigt att du tycker om att skriva; du fångar vad som sägs och anpassar textens innehåll och form efter olika målgrupper. Du är lyhörd och lösningsinriktad. Du tar ansvar för din uppgift och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, sätter upp och håller deadlines. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du är serviceinriktad och ordningsam. Helhetstänk och strävan att utveckla organisationen och våra verksamheter genomsyrar arbetet. Våra värdeord är respekt, ansvar, mod, framtidstro och kundfokus. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Randi Graungaard
0293 - 21 84 20
SSR/Socialsekreterare Linda Isaksson Vestberg
0293-21 82 72
VISION/Biståndshandläggare Camilla Bodin
0293-21 84 39
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-21 84 23
HR-konsult Ann-Charlotte Westman
0293-218313
HR-konsult Ann-Sofie Jonsson
0293-21 84 50
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-218423
Kommunchef Yvette Axelsson
0293-21 8211
Chef för Gemensam service Håkan Bergström
0293-218203

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 mars 2009
  • Ansök senast: 6 april 2009

Besöksadress

Centralgatan 7 81580 TIERP
None

Postadress

Centralgatan 7
TIERP, 81580

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023