OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utredningssekreterare till alkoholhandläggning.
Alkoholhandläggaren behandlar/utreder ansökningar om serveringstillstånd enligt Alkohollagen, har tillsyn av restauranger och även tillsyn över försäljning av folköl, tobak och vissa receptfria läkemedel.
I tjänsten ingår arbete med förebyggande information till restaurangnäring och detaljhandel samt samarbete med andra myndigheter. Viss kvällstjänstgöring förekommer i samband med tillsynsarbete och vissa utbildningsinsatser.
I arbetet ingår tillstånds- och åtgärdsutredningar samt administration. Kunskapsprov för sökanden, restaurangrapporter, avgifter och statistik.
I arbetet ingår även andra utredningsuppdrag och administration inom socialförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet kring utredning enligt alkohollagen är meriterande.
Körkort är ett krav.