OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att jobba i en offentlig förvaltning? Vill du arbeta i en politisk styrd organisation nära de förtroendevalda och kommunledning? Då har vi ett spännande och roligt arbete för dig.
Kanslienheten består av fyra utredningssekreterare, en registrator och en administratör.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som med engagemang och intresse vill stödja, utveckla och förvalta kommunens arbete med frågor som främst rör kommunens övergripande ärendeprocess. Arbetet sker nära de förtroendevalda och kommunledningen, samt samarbete med andra verksamheter i hela organisationen. Du arbetar i och med ärendeprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hålla ihop arbetet med kallelser och protokoll i nämnder och utskott. Förutom ärendeprocessen förekommer även administration kring de allmänna valen.
I arbetet ingår även att vara ett digitalt stöd till förtroendevalda och tjänstemän. I del av tjänsten har du även en systemadministrativ roll i vårt ärende- och dokumenthanteringssystemet, kommunen använder systemstödet Lex. Övriga administrativa sysslor som förekommer inom kanslienheten.
Viss kvällstjänstgöring ingår.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk samhällsvetenskaplig utbildning eller annan arbetslivserfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kännedom inom kommunallag, offentlig verksamhet, förvaltningsrätt och sekretesslagstiftning. Du har systemförståelse och ett intresse för e-förvaltning samt vill bidra till utvecklingen inom området. Vi ser det som meriterande om du tidigare erfarenhet av att arbeta med e-arkiv.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska språket.
Som person är du tillmötesgående, har ett intresse och en förmåga att kunna hjälpa andra. Du tar ansvar för arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete och ser till att slutföra det du påbörjat. Du som söker ska trivas med kontinuitet då tjänsten innefattar rutinmässiga arbetsuppgifter. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättning av tjänsten.
B-körkort är ett önskemål.
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Andersson
0570-81632, 070-100 07 83
Hilde Axelsson
0570-818 51, 070-418 16 97
Mikael Rainerson
0570-81600
Björn Strand, föreståndare
0570-82799, 070-207 37 97
Hilde Axelsson, Planeringschef
0570-818 51