Utredningssekreterare

Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningens kansli söker dig som vill ha ett omväxlande och utmanande arbete där du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling.

På förvaltningen finns enheterna, kansli, ekonomi, HR, samhällsbyggnad, näringsliv och turism samt kommunikatörer.

Kansliet tillhandahåller resurser för sammanträdes­administra­tion och ärende­beredning för kommun­fullmäktige och kommunstyrelsen. Vi ansvarar för sekreterar­uppgifter för kommundirektör och kommunalråd och sekreterarskap i kommunstyrelsens råd. Vi arbetar tillsammans med nämndsekreterare och registratorer i kommunen för att utveckla sammanträdesadministration och registrering. Vi ansvarar för service gente­mot politiker och allmänhet.

Vi ansvarar även för statistiksammanställ­ningar och prognoser, arkivfrågor, administration för allmänna val samt svarar för vissa juridiska frågor.

För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat som vi alla känner oss stolta över. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär delaktighet i hela den digitala ärendehanteringen inom förvaltningen. Det innebär bland annat ärendeberedning, visst sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, huvudregistrator för kommunstyrelsen och utlämnande av allmänna handlingar. Dataskyddshandläggare (GDPR) för kommunstyrelse­förvaltningen.

Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet. Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten deltar du i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och riktlinjer samt att medverka i och även driva olika utvecklingsprojekt som exempelvis fortsatt effektivisering av den digitala ärendehanteringen och registreringen, medborgardialoger.

Kvalifikationer
Du har utbildning motsvarande högskola/universitet med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet som bedöms relevant.

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du har färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem.

Du ska ha goda datakunskaper (office-programmen) och kunna uttrycka dig mycket bra i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla rutiner och arbetssätt samt att arbeta med digitalisering inom området. Det är viktigt att du ser samverkan och utveckling som framgångsfaktorer.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Dessutom är du serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt och är tillmötesgående i kontakten med andra. Du är tydlig och pedagogisk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-01-16.

Välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Värdegrunden PUMI skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. PUMI är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker.


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga - Plats för inspiration"


Välkommen du också!

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024